Foutmelding bij versturen e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

lildaan

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Ik heb gisteren Thunderbird geinstalleerd. Alle e-mail wordt gewoon binnengehaald, maar als ik een e-mail wil versturen krijg ik twee foutmeldingen:

"Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail: de mailserver stuurde een onjuiste begroeting..."

"Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail: SMTP-serverfout. De server antwoordde: rblsmtpd.local.
Neem contact op met uw e-mailbeheerder voor assistentie."

Heeft iemand enig idee wat dit betekend? Het lijkt er op dat er ergens iets verkeerd staat ingesteld bij de uitgaande server, maar ik heb deze instellingen gewoon overgenomen van het hostingbedrijf.

Tevens heeft Thunderbird automatisch instellingen neergezet, maar daarmee lukte het ook niet (heb meerdere keren het account verwijderd en weer toegevoegd).

Alvast bedankt.

Waarschijnlijk heb je de smtp gegevens van je provider niet correct ingevuld.

Gegevens van je provider:

De standaardinstellingen van de Ziggo mailserver zijn:

- e-mailadres: vul hier het volledige e-mailadres in
- servertype voor inkomende e-mail: pop.ziggo.nl
- servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl

Zorg ervoor dat `aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie` niet aangevinkt staat.
Kijk voor meer informatie in de Handleiding Internet. (klik)

Laatst bewerkt:
Hoi Paul,

Bedankt voor je antwoord. Het vakje dat ik niet aan moet vinken zie ik nergens staan. De handleiding is namelijk niet over Thunderbird, daar staat nergens zo'n vakje.

Daarnaast gebruik ik webmail van Webreus, en niet van Ziggo. Blijkbaar is dat allemaal weer anders... :eek:

Ik heb als ingaande server imap en uitgaande smtp. Pop had ik ook al geprobeerd als ingaande, maar is hetzelfde probleem.

Toch bedankt voor je reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan