foutmelding (blauw scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

leekje

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2004
Berichten
28
Hallo,

wat betekend: fatale uitzondering OE op 0028: C00913C50 in VXD NDIS_RD (01) + 000014D8 ?

dit krijg ik te zien als ik de @home installatie cd gebruik en hij diverse testen uitvoert, volgens mij gebeurt dit zodra hij de USB-adapter test?

De pc werkt verder (nog) steeds goed en ook de verbinding met internet is prima, ik heb alles dus handmatig ingesteld dus het werkt wel.
Ik gebruik trouwens win98

alvast bedankt
 
ndis.vxd is een network virtual device driver.
 
foutmelding

hallo,

Ja sorry:eek: ik wilde graag weten of hier een oplossing voor is? ik heb een aantal keren de usb software opnieuw erin gezet maar de foutmelding blijft!
weet u of iemand een oplossing voor dit probleem? ik heb pas geleden win 98 eropnieuw opgezet en toen is het begonnen nadat de pc gechrast was, voordien kon ik de @home cd gewoon gebruiken.

nogmaals dank!
 
zou 't zo ook niet weten

- maar goed, alles werkt in principe dus wel..
(heb trouwens zelf ook @home (kabel, geen USB) en gebruik die cd totaal niet)

- maar goed je hebt de boel dus ook al 's geherinstalleert?
 
Wat je zou kunnen doen is het volgende.

Ga naar Configuratiescherm\systeem tabblad Hardware en klik op de + voor netwerkadaptors.
Als je een adaptor ziet met een ? klik daarop met de rechter muisknop en kies voor uitschakelen.

Waarschijnlijk is hiermee je probleem opgelost.

Gr. Fred
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in configuratiescherm bij systeem gekeken en er zijn geen gele uitroeptekens te zien bij netwerkadapters ook bij de andere apparaten is dit het geval.
ik heb de adapter verwijderd maar ook dan blijft hij de foutmelding aangeven als ik de @home cd gebruik en hij de test uitvoert, als ik dan op een toest druk is alles weer goed, verder staat er nog een accton eternet adapter en een externe toegangsadapter in geinstalleerd waarbij ook hier geen uitroeptekens staan.

Zodra windows opstart is hij gaan zoeken naar de software voor de eminent adapter en heeft deze weer automatisch geinstalleerd, later heb ik deze geprobeert bij te werken met de bijgeleverde diskette maar hij blijft vermelden dat hij de goede software al heeft en blijft gebruiken. Ik houd dit dan maar zo want ik heb gewoon verbinding en geen gele uitroeptekens, ik kan dus alleen de cdrom van @ home niet gebruiken, Verder staat er op de cdrom dat de connectiviteitstest kan mislukken terwijl de adapter toch goed is geinstalleerd? zou dit er dan mee te maken hebben? en wordt er aanbevolen dit handmatig te doen, wat ik dus maar heb gedaan.
in ieder geval bedankt voor jullie (snelle) adviezen!!!!!



:thumb:
 
Ik heb @home gebeld en gevraagd wat het kan zijn en of het kwaad kan dat hij die foutmelding steeds geeft bij die testen?
De persoon vertelde me dat als ik gewoon verbinding heb het verder niks uit maakt en ik de cd niet perse hoef te gebruiken.
Tja en waarom die foutmelding gebeurt terwijl de pc verder prima is? geen uitroeptekens ect in systeem?

Ik beschouw het dan ook maar als opgelost!

groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan