Foutmelding blauwscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaPoR

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2012
Berichten
10
Bij het afsluiten of herstarten van mijn desktop krijg ik standaard een blauw scherm met de volgende foutmelding:

stop: 0x0000007e (0xc0000005, 0x82426905, 0x8de13a40, 0x8de1373c)

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

Bedankt,
Daniel
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Onlangs drivers aangepast/ge-update?
 
Dank je, nee ik mijn drivers niet aangepast of ge-update (althans niet bewust dan)
 
Ik kom veel sites tegen, dat het met drivers te maken kan hebben. Werd er vrijwel onder in het scherm ook een bestand genoemd, welke de fout veroorzaakt?
 
nee, ik ik kreeg alleen de stop melding, geen referentie naar een bestand.
 
Alles via Windows update laten installeren?
 
Laat het geheugen eens testen met memtest86;
http://www.memtest86.com/

Indien je meerdere geheugen modules hebt, deze 1 voor 1 testen. Let op om een duidelijk resultaat te krijgen, dient de test enkele uren te worden gedraaid.
 
Okey,
Wat er al gezegd is meestal een driver probleem. Maar het kan ook met anti virus/anti spyware programma te hebben...
Maar misschien kan je in de logboek kijken of je daar de fout kan eruit halen.

Ga je start. en in het zoekbalk klik je logboek in en enter
 
Thanks Nonchi, heb even in het logboek gespeurd en heb 2 foutmeldingen die ik steeds terug zie zijn:

Logboeknaam: System
Bron: volmgr
Datum: 19-2-2012 8:23:25
Gebeurtenis-id:46
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Beschrijving:
Crashdumpinitialisatie is mislukt!
Gebeurtenis-XML:


Logboeknaam: System
Bron: Service Control Manager
Datum: 18-2-2012 6:39:08
Gebeurtenis-id:7000
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.

Beschrijving:
De NIHardwareService-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
 
How to remove NIHardwareService error

The free file information forum can help you find out if NIHardwareService.exe is a virus, trojan, spyware, adware which you can remove, or a file belonging to a Windows system or an application you can trust.
Click to Run a Free Scan for NIHardwareService.exe related errors. Registry Booster geeft me 306 systeem gerelateerde fouten. Hleaas is het trial versie, dus ik kan niks repareren. Verder kan ik niks terugvinden over NiHardwareService.
NIHardwareService.exe file information
Weet iemand een gratis alternatief?

The process NIHardwareService belongs to the software Native Instruments NIHardwareService by Native Instruments GmbH.

Description: NIHardwareService.exe is located in a subfolder of "C:\Program Files\Common Files". Known file sizes on Windows 7/XP are 3,576,320 bytes (87% of all occurrence), 3,616,768 bytes.
The program is not visible. File NIHardwareService.exe is not a Windows system file. The process can be uninstalled in the Control Panel. Therefore the technical security rating is 28% dangerous.
In the event of any problems with NIHardwareService.exe, you may want to uninstall the associated program (Start > Control Panel > Add/Remove programs > Native Instruments Controller). Heb geen programma dat Native Instruments Controller heet
Recommended: Identify NIHardwareService.exe related errors

Important: Some malware camouflage themselves as NIHardwareService.exe, particularly if they are located in c:\windows or c:\windows\system32 folder. Thus check the NIHardwareService.exe process on your pc whether it is pest. We recommend Security Task Manager for verifying your computer's security. It was one of the Top Download Picks of The Washington Post and PC World. Security Task Manager gedraaid, maar geen process draaiend dat NIhardwareservice heet.
 
Ok, dat Registry Booster was een reclame op die site, was niet de bedoeling om dat te installeren, sorry. Haal dat er meteen maar uit via Configuratiescherm, & voortaan nooit meer klakkeloos van alles (mee-)installeren als je niet weet wat het is...

[Administrator]

Als bonafide Register Cleaner kan je CCleaner van Piriform gratis downloaden & installeren:

http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

Die voer je uit onder de Standaard-instellingen ( Intelligen cookie scan: Ja ) : Eerst Cleaner links bovenaan, & alles onder Applications mag je aanvinken. Dan daaronder Registry, Backup Ja, Alle fouten repareren ook Ja. Herstarten.

Nu Start, Computer, RMK, Beheren (Manage), & dan ga je naar Services. Kijk daar of die NIHardware-service in de lijst staat.

Zoja: Selecteer, RMK, Eigenschappen, Service Stoppen. & dan onder Opstarttype Uitschakelen, Toepassen, OK. Computerbeheer afsluiten. Herstarten.

Als het probleem dan niet opgelost is, word het MBAM of HijackThis...
 
Ik gebruikte al CCleaner maar eigenlijk nooit het registry gedeelte.

Voordat ik CCleaner had gestart even onder services in beheer gekeken en stond er een NIhardwareservice in de lijst. Na een volledige CCleaner scan en reparatie van de registry, opnieuw opgestart, geen Nihardware-service in de lijst onder services in computerbeheer. Na een afsluit en een restart geen blauwe schermen meer.

Bedankt, het probleem lijkt opgelost. Kijk het een paar dagen aan en zal bij geen problemen het topic op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan