Foutmelding c:\progra~1\norton~2\savrt.vxd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corragio

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Berichten
247
oke mensen,

heb dus een voor mij erg serieus probleem
en dat is deze foutmelding bij het opstarten van windows

kan een apparaatbestand niet vinden mogelijk vereist om windows of toepassing te kunnen uitvoeren het register van windows of system.ini verwijst er naar maar het apparaat bestand bestaat niet meer

en dan komt deze:
c:\progra~1\norton~2\savrt.vxd

druk op een toets

nadat gedaan te hebben start de pc gewoon verder op maar het gaat niet weg

heb het volgende vooraf gaande aan deze melding gedaan:

nortonantivirus 2003 gekazaad en geinstalleerd,
dit werkte voor geen meter en heb dus dit gedeinstalleerd net als mijn huidige antivirus en firewall 2002 van norton, ik dacht kan ik lekker schoon op nieuw beginnen heb namelijk norton 2002 op de pc staan, met dit als gevolg
iemand een oplossing ben erg desperate?

alvast bedankt!!!!!

grtz,
 
Uninstal alle componenten van Norton!

ga naar start/ run/ msconfig/ en schakel bij opstarten ook nog de dingen van Norton uit!

en installeer alles opnieuw
 
De uninstall van Norton haalt niet helemaal alles weg. Met dit bestand http://service1.symantec.com/SUPPOR...6e8a319ece88256ace0076cc02/$FILE/Rnav2003.exe kun je alle restjes weghalen. Wel even kijken welke nortonversie je hebt gehad, en die optie aanklikken. Daarna moet je van die foutmelding afzijn.

Wel eerst alles uninstallen van Norton, daarna rnav draaien. Desnoods doe je rnav met de optie voor 2003 EN daarna de optie voor 2002 omdat je ze er allebei op hebt gehad
Groetjes, Tanja
 
Laatst bewerkt:
he bedankt zeg!

ben erg blij met de reakties maar het werkt nog niet helemaal
ik heb in mijn programma lijst nog een aantal optie van norton gezien maar kan ze niet uninstallen er is geen optie voor en ze staan niet in de toevoegen/verwijderlijst

ook kreeg ik na rnav gedaan te hebben en na het opstarten deze melding er bij C:\progra~1\symantec\symevnt.386

nog een ideetje?

grtz,
 
Dit heb ik ook nog gevonden:

Als je software niet kunt verwijderen via de normale wegen is er maar één oplossing, manueel verwijderen.

1) Via de verkenner de map Norton AntiVirus verwijderen.
2) Met behulp van de zoek-funktie alles van Norton verwijderen, vervolgens alles van Symantec verwijderen.
3) In je register alles van Norton en Symantec verwijderen.
4) Je register opschonen met het programma RegCleanr.
5) Pc opnieuw opstarten.

Nu kan je terug je antivirus installeren
Groetjes, Tanja
 
oke heb regcleaner gebruikt bij software en via verkenner alle symantec en norton spul verwijderd
maar hoe schoon ik dan mijn register?

grtz,
 
reg(ister)cleaner doet dat voor je ;)
Groetjes, Tanja

ps
Bij start ->uitvoeren kun je ook regedit tikken, maar maak wel een backup van je register, want je kunt het nog veel erger maken dan het al is als je niet weet wat je doet
 
heb nu ook RNIS gebruikt en kijk even of dat werkt

bedankt,

grtz,
 
volgens mij heb ik nu alles gedaan wat jullie aanraden maar ik blijf dezelfde melding krijgen als ik opstart

ik moet toch eerst die melding kwijt voor ik opnieuw me antivirus kan installeren?

grtz,
 
Geplaatst door Corragio
vik moet toch eerst die melding kwijt voor ik opnieuw me antivirus kan installeren?

grtz,
klopt. Eerst alles schoon en daarna pas opnieuw. Ik heb de laatste pagina van mijn oplossingenboekje omgeslagen:confused: Ik weet ook niet wat je nu nog meer kunt doen. Ik hoop dat je er nog uitkomt.
Groetjes, Tanja
 
als ik regcleaner gebruik kan ik dan met search alles wat ik vind met symantec of norton antivirus erin verwijderen?

grtz,
 
maar kan je me vertellen hoe ik te werk ga dan ?
moet ik dan alle dll en zo weergeven?
of alleen software?

grtz,
 
Ik heb nog wat google speurwerk gedaan naar je nieuwe foutmelding. Dit zou moeten werken.

Click Start > Run > Regedit Search for symevnt.386 in the registry and delete the key you find. Should be at: HKEY_LOCAL_MACHINE\system\current control set\services\vxd Search for any other instances and delete those as well. This should fix the problem

Groetjes, Tanja
 
nou tanja heb die symevnt.386 gevonden en verwijderd
en deze is weggebleven met opnieuw opstarten.

bedankt allemaal voor de info!
spreek jullie misschien morgen ( nou ja is eigenlijk al vanavond )

grtz,
 
Dus die melding is weg? Dan nu de eerste melding nog zeker? Ik hoor het wel. Trusten
Tanja
 
k wat hebben we hier van geleerd norton is brak of de uninstall is niet goed of ze hebben het express gedaan

want bij alle versies die ik het geinstalleerd en gedeinstalleerd gaf mij altijd een vxd fout.
 
Geplaatst door Snow Power
k wat hebben we hier van geleerd norton is brak of de uninstall is niet goed of ze hebben het express gedaan

want bij alle versies die ik het geinstalleerd en gedeinstalleerd gaf mij altijd een vxd fout.

Norton is niet brak. Je moet alleen even weten hoe je hem moet verwijderen. Ik heb er nog nooit echt problemen mee gehad. Heb hem al tig keer geínstalleerd en gedeínstalleerd.
Groetjes, Tanja

ps moet wel zeggen dat het gebruikersvriendelijker mag voor de nieuwelingen. Er komen veel vragen over Norton verwijderen. Maar ja, hij is nou eenmaal de beste he (vinden de meeste mensen)
 
Laatst bewerkt:
Norton is perfekt. :D:D:D
Hierbij uitleg verwijderen=
Het laatste middel is om de restjes uit het register te verwijderen. Hiervoor is het goed als men naast de naam van het programma, ook die van de fabrikant te weten.
Ik ga hier, als voorbeeld NAV gebruiken. Dus je hebt ‘Norton’ en voor fabrikant ‘Symantec’.
Je klikt Start en dan kies je ‘Uitvoeren..’ (bij engelse versie dat is: Run).
Je typt in het vakje het woord: regedit (zonder de punten).
Nu kom je in het register dus je moet voorzichtig zijn. Klik boven in het lijst: Deze Computer. Hierdoor wordt alles doorzocht.
Nu klik je op Bewerken en je kiest voor zoeken.
Je gaat eerst het woord: Norton intypen en daarna laat je het opzoeken. Wat hij vindt ga je gewoon verwijderen. Let op, niets anders!
Herhaal deze zoekopdracht net zolang dat je de melding krijgt dat hij niets kan vinden. Dus steeds opnieuw: Deze Computer\Bewerken\Zoeken\Norton.
Als hij niets meer kan vinden met de naam Norton dan ga je het woord: Symantec intypen.
Opnieuw moet je deze zoekopdracht herhalen, net zo lang dat hij niets meer vindt.
Als niets meer te vinden is sluit venster, start PC opnieuw op en nu kun je (bijv.) Norton opnieuw instaleren zonder dat je een melding krijgt dat iets nog op de PC zit.
Sommige programma’s, zoals NAV hebben nog een extra mapje met andere naam. Deze is te vinden (in het geval van NAV) met gewoon zoeken. Bij NAV moet je het mapje NCDTREE ook vinden en verwijderen.
Succ6
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan