foutmelding ccApp.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
346
Krijg na het opstarten sinds vandaag een foutmelding
Hierdoor werkt o.a. mijn anti virus progamma niet meer.

Foutmeldingsvenster:
Kan onderdeel ccApp.exe niet vinden.

In het venster de melding:

Kan niet gestart worden omdat msvcr.70.dll niet kan worden gevonden. Opnieuw installeren van dit onderdeel kan dit probleem oplossen.

Ik weet niet wat ik hiermee moet ???
HELLUP......

Wie weet raad ??

Thanks
Kaj
 
Logisch dat je antivirus hierdoor niet meer werkt, want dit is een onderdeel van norton (common client) die waarschijnlijk per ongeluk gewist is. Misschien beter je norton opnieuw installeren.:thumb:
 
ben bang dat een hacker is binnengeweest. Firewall werkt niet meer,virusscanner ook niet, telebankieren etc.etc. Cd rom van norton heb ik zo niet meer bij de hand en intellegent updater van Symantec bied tot op heden geen oplossing. Kan ik die dll niet ergens downloaden .

Misschien nog iemand met hetzelfde probleem en/of oplossing ??
 
De intelligent updater dient vooral om je virusdefinities up to date te houden. Als je naar je lijst gaat waar al je software aangeduid staat... klik dan eens bij norton op 'wijzigen' .. misschien geeft die een hersteloptie aan.
 
Sorry Miekiemoes maar dat heeft geen zin.

Een aanvulling op dit moment van mijn probleem is dat ik ook niet op "secure sites" kan komen van bijvoorbeeld symantec knowledgebase of andere soortgelijke sites. Ik kan dus de probleemoplosser van symantec ook niet gebruiken.....K#T
 
Oja... als er een hacker je systeem is binnengeraakt zal je het wel heel goed merken hoor. Dat je telebankieren niet werkt kan ook te maken hebben met je firewall. Ik veronderstel dat je firewall ook norton is (norton internet security)... dit heeft dus ook te maken met je ccApp.exe.
Je kan nog altijd terug alles van norton herinstalleren via de site van symantec zelf. Als je al een geregistreerde gebruiker was.. dan wordt dit in het register ook herkend en kan je het programma verder blijven gebruiken.
Oja, hoe lang was je programma nog geldig??
 
Aah, dat schept al wat meer duidelijkheid. Hoogstwaarschijnlijk geraak je ook niet op andere antivirussites of de microsoftsite?
 
Als je niet op 'anti-virus' sites kan komen, heb je in 99% van de gevallen een virus te pakken. Probeer eens of je on-line scan kunt doen bij www.housecall.nl

Anders zal je toch een rescue moeten starten vanaf cd of herstel diskettes.
 
Yep... daarom wachtte ik ook even het antwoord af van kaj.. om zeker te zijn dat het zo het geval is. Wat je ook kan doen is hijackthis uitvoeren en kijken of in de log de volgende host-items te vinden zijn: 127.0.0.1 en deze dan allemaal fixen. Want de meeste virussen en worms voegen codes toe aan die hostfile waardoor je niet meer op de bekende antivirussites geraakt. Eénmaal je die gefixed hebt, kan je terug die sites op en dan zo snel mogelijk een online virusscan uitvoeren.
 
Ja hoor, Netsky.P virus in mijn Pc
Removal tool opgehaald en hoop dat ik het zo opgelost krijg

Laterrr
 
Ah, dat is dan alvast al goed nieuws dat je housecall kan gebruiken. Hijackthis is een tool (klein programmatje) die je kan gebruiken om een log te zien van je processen die lopen, programma's die opgestart worden etcetera. In geval van een virus, trojan of spyware kan je dit ook in deze log terugvinden. de downloadlink vind je hier Het is freeware.
Met behulp van dit programma kan je dus de desbetreffende malware aanduiden en fixen=verwijderen. Je moet wel goed weten welke de malware is en welke niet, daarom worden er op dit forum dus de hijackthislogs geplaatst (in de topic daarvoor) en wordt die dan door anderen bekeken en zegt men welke je mag fixen en welke niet.

Een kleine tip. Als je hijackthis installeert, zet die file dan even in een mapje, zo wordt de backup ook in hetzelfde mapje gezet. ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan