Goedemiddag,
Ik heb een simpele userform waarin ik een combobox (commandbutton1) met "zoeken terwijl je typt" functie dewelke een foutmelding geeft. Ik besef waarom ik die melding krijg, maar ik weet niet hoe ik dit op een gemakkelijke manier kan oplossen.
Doordat ik bij het iedere keer opnieuw intikken van een karakter de zoekwaarde verander wordt iedere keer deze code opgeroepen , dewelke dan ook telkens de tekstvakken wil vullen. Zolang de string overeenkomt met de beginkarakters van een item in de database, is er geen probleem. Wil ik bvb als zoekterm "steeksleutel" ingeven (zodat alleen die items opgelijst worden), krijg ik na de "e" de foutmelding.
Is er iemand die me hiermee kan helpen?
Vriendelijke groetjes
Ik heb een simpele userform waarin ik een combobox (commandbutton1) met "zoeken terwijl je typt" functie dewelke een foutmelding geeft. Ik besef waarom ik die melding krijg, maar ik weet niet hoe ik dit op een gemakkelijke manier kan oplossen.
Code:
Private Sub cmbArtikel_Change()
Dim i As Long
Dim shtG As Worksheet
Set shtG = Sheets("Gegevens")
With Me.cmbArtikel
.List = Range("Dyn_Artikelen").Value
If .ListIndex = -1 And Len(.Text) Then
For i = .ListCount - 1 To 0 Step -1
If InStr(1, .List(i), .Text, 1) = 0 Then .RemoveItem (i)
Next i
.DropDown 'Optioneel
End If
End With
shtG.Range("C2").Value = cmbArtikel.Value
txtIDa.Value = shtG.Range("C3").Value
txtOmschrijving.Value = shtG.Range("C4").Value
txtArtikelnummer.Value = shtG.Range("C5").Value
txtMerk.Value = shtG.Range("C6").Value
txtLeverancier.Value = shtG.Range("C7").Value
End Sub
Doordat ik bij het iedere keer opnieuw intikken van een karakter de zoekwaarde verander wordt iedere keer deze code opgeroepen , dewelke dan ook telkens de tekstvakken wil vullen. Zolang de string overeenkomt met de beginkarakters van een item in de database, is er geen probleem. Wil ik bvb als zoekterm "steeksleutel" ingeven (zodat alleen die items opgelijst worden), krijg ik na de "e" de foutmelding.
Is er iemand die me hiermee kan helpen?
Vriendelijke groetjes