Foutmelding: "Cyclische Redundantie Controle"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
10.887
Ik heb een legale cd-rom gekocht van een bedrijf die software leverd die tekst projecteerd op een beamer.
De eerste cd-rom had installatie problemen, en ik kreeg en 2e nieuwe cd-rom.
Deze had ook problemen. Wederom krijg ik een nieuwe (vandaag).

Ook met deze 3e cd-rom heb ik setup problemen.
Let wel: telkens heb ik de cd-rom geprobeerd op verschillende machines.
Soms als een cd-rom niet lekker werkt is het mogelijk om met Nero een kopie te maken en die dan te gaan gebruiken.
Helaas lukt dat niet met alle 3 de cd's.

Een andere mogelijkheid is om de cd-rom naar harddisk te kopieren. Ook dit gaat niet lukken.

Omdat dit nu de 3e cd-rom is, zal ik mijn klacht goed moeten kunnen onderbouwen.
Als ik nu met windows verkenner de cd-rom naar harddisk wil kopieren (om de kopie vervolgens te branden) dan krijg ik de melding "Cyclische Redundantie Controle|".
Een bepaald bestand kan niet worden gekopieerd. Het kopieren wordt afgebroken.

Nu zoek ik al even op HelpMij, Google en Microsoft, maar het bied nog geen uitkomst of oplossing.
Ik wil graag weten, wat het exact betekend. Ook wil ik weten of het aan de laptop en mijn 3 pc's ligt (toevallig :p) of aan de cd-rom's.
Kan ik het verhelpen, of is dat de taak van de leverancier?

Op wikipedia vind ik wel wat info, maar ik ben er nog niet uit.

Kortom: Ik moet nu met een goede reden komen wat er mis is.
 
Als die CD's op 3 PC's dezelfde fout geven ligt het ZEKER aan die CD's.... Meestal krijg je deze fout bij erg oude media ["CD-rot"] of schijfjes die lekker in het zonnetje hebben gelegen... Vraag de leverancier of hij de schijf eerst even zelf uitprobeert...
 
Die "cyclische redunantiecontrole" houdt in dat er wat bitjes zijn omgevallen.

Cyclic Redundancy Check (CRC) is een bepaald algoritme (stelsel van formules enzo) om de overdacht van gegevens te controleren.
Een CRC betekent zoveel dat de dvd niet (meer) leesbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Ok, thanx heren. Morgen ochtend hang ik aan de telefoon.
 
Ok, ik heb duidelijke uitleg gekregen van het software bedrijf.
Er zijn een x-aantal cd-rom gebakken. Die hebben allen een tolerantie.
De tolerantie is erg krap gemaakt.
De meeste oudere spelers kunnen de cd-rom prima spelen.
Nieuwere spelers zijn minder tolerant en pakken de cd-rom nagenoeg niet.
De ontwikkelaar gaat een kopie branden en die mij toezenden.

De verkoper heeft de laatste cd-rom uitgeprobeerd (op een oudere pc) en constateerde dat die ok was. De beste man wist niet van de "defecten" en vertelde dat mijn pc's niet in orde waren:mad:

Maar goed, het is nu correct opgelost. De fabrikant die de cd-roms perst heeft op z'n donder gehad. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan