Foutmelding: Cyclische redundantiecontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

twinkler

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
Deze foutmelding krijg ik wanneer ik gegevens van en naar mijn externe schijf wil verplaatsen of copieren.
Tevens als ik foto's wil openen op mijn externe schijf.
Wat is het probleem ?
Schijf kapot ?

Ik las elders over dit probleem ook, maar dan dat het meer voor komt met branden
van cd's ed.
Niet over een schijf,

wat is het precies en wat kan ik eraan doen ?

grtz twinkler

Ik kan er helaas niets aan doen want zit met exact hetzelfde probleem bij een externe USB schijf, ik heb 3 externe USB schijven en 2 ervan geven geen enkel probleem, de derde wel als ik b.v. uit Acronis 10 een image probeer weg te schrijven of b.v. van een normale interne schijf naar de externe USB wil kopieëren. Nog vreemder is, dat een image gemaakt met Drive Image Pro of XML Backup geen enkel probleem hebben om naar de zelfde schijf te kopieëren. :confused: Ook na het testen was de drive in orde en ik heb zelfs een andere externe schijf op die USB interface gezet en die heeft hetzelfde euvel, terwijl ook die schijf na het testen perfect in orde is. :confused:

Hoi !

CRC-fout komt voor als :

De te schrijven data corrupt zijn of niet gelezen kunnen worden, of:
Er clusters op je HDD beschadigd of corrupt zijn.

Ik zou in elk geval even een schijfcontrole doen, maar het kan dus ook zijn dat het aan de bestanden ligt die je wilt verplaatsen/kopieeren.

Greetz,

Harry.

CRC
Cyclic Redundancy Check
Een methode om fouten te signaleren en te corrigeren tijdens de gegevensoverdracht. De cyclic redundancy check is een getal dat ontstaat door een wiskundige bereking uit te voeren met als bron de gegevens van een pakket. Als het pakket op de bestemming aankomt, wordt de berekening opnieuw uitgevoerd. Als de resultaten overeenstemmen, geeft dit aan dat het pakket ongeschonden is. Verschilt de berekening op de plaats van bestemming van die bij de bron, dan betekent dit dat de gegevens tijdens de verzending veranderd zijn. In dat geval geeft de CRC-routine de broncomputer een teken dat de gegevens opnieuw moeten worden verzonden

Even een schijfcontrole doen.
Deze computer > rechtklikken op externe schijf > eigenschappen > extra > foutcontrole > nu controleren >twee vinkje zetten > starten

Dat heb ik gedaan (de hele controle sector voor sector) bij alle twee de schijven die problemen gaven, maar er was geen Bad sector op de schijven te vinden. Het vreemde is dat van Acronis een image van 5 Gb weggeschreven werd (die deze foumelding 2x gaf) en van Drive Pro en XML de image 8 Gb was en geen enkel probleem gaf, dus ga ernstig twijfelen aan Acronis versie 10, dat die een bug heeft met het schrijven naar USB drives. :(

bedankt zover voor alle reacties.
Helaas is er toch niet echt iets waarmee of hoe ik het kan oplossen,
en ik ben ook niet de enige met dit probleem merk ik.

Rare is wat Harry zegt dat het bestand beschadigd kan zijn,
ik heb van een geheugenkaart uit mijn digitale camera foto's op mijn
externe usb schijf gezet, nou zou je denken dat dan alles goed is,
ik kan ze ook gewoon goed bekijken, maar bij een volgende opstart zijn de foto's
al gedeeltelijk grijs.
Ik wilde ze verzenden naar de Hema om af te laten drukken en zelfs op hun site
kreeg ik die zelfde CDC foutmelding en kon ze niet oploaden.

Ook films die ik net via torrents gedownload heb en zet ze daarna op die schijf kan
ik niet eens meer naar elders copieren,
zou branden nog wel gaan eventueel?
ook misschien als ik mijn externe schijf even aan een andere computer hang ?

Pfffff computers ook en alles wat erbij hoort :confused: :confused:

groet, twinkler

Is er trouwens nog een mogelijkheid mijn bestanden te redden die op deze schijf
kapot zijn maar het wellicht in een andere schijf wel doen ?

Is het een idee de externe schijf in mijn pc in te bouwen als interne schijf ?

Het probleem is dus met plaatjes en bestanden, films, foto's en muziek mp3.

greetz twinkler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan