• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding Datepicker

Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Berichten
148
Wie weet raad?
Ik heb datepicker geïnstalleerd op meerdere pc's in een netwerk en dit werkt(e) prima. Nu is het zo dat op 1 pc het volgende vreemde aan de hand is.
Als ik op deze pc inlog onder mijn naam dan krijg ik de volgende melding in het Excelbestand: "kan de ontwerpmodus niet afsluiten omdat besturingselement Datepicker1 niet kan worden gemaakt".
Als ik op dezelfde pc inlog met een andere gebruikersnaam dan werkt dit wel prima.
Als ik met mijn gebruikersnaam inlog op een andere pc dan werkt het ook.

Ik heb met beheerdersrechten de "mscomct2.ocx" hernoemd en een nieuwe als administrator in de cmd weer geïnstalleerd. Dit bleek niet de oplossing.
Als ik onder mijn naam ingelogd ben en met de cmd als administrator de mscomct2.ocx probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding: "Module 'mscomct2.ocx is geladen maar de aanroep naar DllRegisterServer is mislukt met foutcode 0x8002801c". ik merk hierbij op dat deze al juist geïnstalleerd is onder het beheeraccount. Ook is het mogelijk dat ik een nieuw bestand aanmaak met een datepicker die vervolgens geen problemen geeft.

Logischerwijs zou de oorzaak gezocht moeten worden in een combinatie van mijn gebruikersnaam met de bewuste pc èn het bewuste bestand hetgeen mij vervolgens weer zeer onwaarschijnlijk klinkt. Overigens merk ik ook op dat het wel goed gewerkt heeft.

Overige info:
Windows 7 in combinatie met Excel 2010.

Weet iemand een mogelijke oorzaak?
 
Google "mscomct2.ocx DllRegisterServer 0x8002801c" en probeer de aangedragen oplossingen, eentje zal wel werken.
Stel je zelf de vraag "Heb je een 32bits of een 64bits systeem."
 
Laatst bewerkt:
Na veel googlen en dingen te hebben geprobeerd (zonder resultaat) besloten de backup terug te zetten. Het werkt nu weer. De oorzaak is nog steeds niet duidelijk, maar goed, het is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan