Foutmelding: Dit besturingselement bevat geen object

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackson1

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Hallo Allemaal,

Ik heb een prive database waar ik zeer regelmatig in werk (access 2003)
Sinds vandaag krijg ik alleen de foutmelding "Dit besturingselement bevat geen object":confused: (ook al mijn backups doen het niet meer)

Ik heb de database ook op een andere PC geprobeert daar werkt alles wel goed??

Wie weet waar dit aan kan liggen.

Alvast bedankt!!!!

Jackson

Laatst bewerkt:
Op welk moment krijg je de foutmelding? Bij Openen, of bij en bepaald forulier? Probeer eens een nieuwe db te maken, en alle tabellen, queries, formulieren etc. te importeren. Controleer vervolgens of de db weer werkt of niet.

OctaFish,

Bedankt voor je reactie.
Ik krijg de foutmelding bij bepaald formulier (waar een grote macro aan hangt).

Als ik de melding "Dit besturingselement bevat geen object" accepteer krijg ik nog een melding: "de expressie Bij openen die u hebt opgegeven als instelling voor de gebuerteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Object of klasse ondersteunt de gebeurtenissenreeks niet, gevolgd met een opsomming (zie bijlage).

Ik heb de melding ook bij al mijn backups (en op een andere PC werkt de database wel goed:confused:)
Op het interet ben ik ook een aantal keer het "registreren van een activeX controler" tegen gekomen (wat dat ook mag zijn), zou dit het misschien kunnen zijn. Wat denk jij?

Ik hoop echt dat ik hem ook weer op mijn pc werkend krijg ik werk er meerdere keren per week in.

Jackson

Bijlagen

• 2 foutmelding.JPG
    2 foutmelding.JPG
    28,4 KB · Weergaven: 80
  • 1e foutmelding.JPG
    1e foutmelding.JPG
    6,3 KB · Weergaven: 50
Je kunt nog proberen om de db met <Comprimeren en Herstellen> te repareren. het kan ook zijn, dat er een bibliotheek is verdwenen, om welke duistere reden dan ook. In het VBA scherm kun je kijken of alles goed werkt, met het menu <Alt>+<F11> (VBA scherm), Menu <Foutopsporing>, optie <db Compileren>. Hij komt dan vanzelf de fouten tegen, die er in zitten.

Controleer op beide PC's je verwijzingen.
Zorg dat ze op beide PC's hetzelfde zijn.

Verwijzingen staan in het VBE Editor scherm.
Kun je openen als volgt:

- open je Access toepassing
- druk de toetscombinatie <ALT> <F11> in
- kies in het scherm dat opent in de menubalk voor Extra -> Verwijzingen

Tardis

Het is gelukt!!

Tardis & Octafish,

Bedankt voor jullie hulp!!!

De oplossing zat in een andere "hoek".

Ergens stond op een form de tip om het desbetreffende formulier wat niet werkte te openen in de design modus en in de eigenschappen onder het TAB-blad "Alle" de naam van het formulier te veranderen vervolgens het formulier op te staan en later de naam weer terug te veranderen. (zie ook afbeelding in bijlage)

Toen ik het formulier vervolgens opende werkte alles weer naar behoren.:):):)

Nogmaals bedankt voor het meedenken:thumb:

Jackson

Bijlagen

• Pas deze tekst aan.JPG
    Pas deze tekst aan.JPG
    24,4 KB · Weergaven: 197
Ondanks dat je db nu weer werkt, zou ik je toch aanraden om een nieuwe versie te maken, en alle tabellen, queries, formulieren etc. daarin te importeren. Het feit dat dit probleem is opgetreden is een signaal dat er iets niet helemaal jofel in je db is geslopen. Dat de 'oplossing' helemaal niet zou mogen werken als oplossing, is alleen maar voeding voor mijn telling dat je db langzaamaan corrupt aan het raken is. Je doet dan aan symptoombestrijding, terwijl je eigenlijk de oorzaak zou moeten verhelpen. Ik denk dan ook dat je op korte termijn vaker onverklaarbare problemen met je db kunt gaan krijgen. Althans, die ervaring heb ik zelf met databases die ineens gek gaan doen.
De enige oplossing is dan eigenlijk dus een nieuwe db maken, en met een schone lei alles schoon importeren. Dan nog loop je de kans dat je het probleem mee importeert, dus ik zou eerst de db compileren, en de Herstel optie draaien. Maak in ieder geval vaak backups van de db, zodat je altijd terug kunt vallen op een versie die nog enigszins 'schoon' is.

OctaFish,

Bedankt voor de tips!

Ik ga zeker de database opnieuw opbouwen doormiddel van alles te importeren. Comprimereren & herstellen doet hij al automatisch elke keer bij afsluiten.

Grote kans dat er in mijn database foutjes zitten, ik hoop alleen niet dat er nog meer volgd:(. Ik heb de dateabase ca anderhalf jaar geleden gemaakt toen ik met acces en VB begonnen ben. De database is VB-technisch dan ook een samenraapsel van kopieer en plakwerk van macro's die ik op internet gevonden heb en daar dan zelf dan weer aan gesleuteld heb om het bij mij werkend te krijgen.

Elke 2 weken maak ik wel een backup en bewaar deze. Het rare vind ik nog steeds dat ook de backups van elke dagen geleden en ook de backups van enkele weken geleden het ook niet meer deden? Terwijl deze backups het nog wel deden op andere computers met acces.

Jackson

Dat vind ik dus niet heel erg raar, want ergens zit iets niet goed in de db. En dat haal je er uiteraard niet uit door een backup te maken, en terug te zetten! Regelmatig Comprimeren en Herstellen is op zich niet verkeerd. Heb je de db ook gecompileerd in het VBA scherm? En kom je daar nog iets tegen?

Ik heb ook even op fouten gecontroleerd in VB (2 fouten gevonden)

De dag dat ik er achter kwam dat de database het niet meer deed heb ik ook heel in VB zitten knutselen voor een macro in Excel. Kan het misschien zijn dat ik iets in mijn VB heb veranderd aangezien mijn database het nog wel op andere PC werkte?

De fout in het formulier zat waarschijnlijk in een macro die voor de aansturing zorgde voor een "schruifbalk" aangezien deze het niet meer doet. (ik gebruikte deze schuifbalk eigenlijk toch al niet en kwam er vandaag pas achter dat hij niet meer zichtbaar was)

Jackson

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan