Foutmelding door taalinstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikWeide

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2020
Berichten
5
Ik heb een database gemaakt met verschillende pop-up formulieren, compleet aangestuurd door VBA
Nu werkt deze database perfect op mijn 'Nederlands' ingesteld systeem, maar na publiceren van de database, geeft deze een foutmelding.
foutmelding.jpg
Ik ben er achter gekomen dat de foutmelding ontstaat bij gebruikers die de taal hebben ingesteld op 'Engels', na terugzetten op 'Nederlands' draait alles weer als een zonnetje.

Is het mogelijk om (in VBA) tijdens starten van de applicatie de taal in te stellen en bij afsluiten de taal weer te resetten naar de originele?
 
Als je als gebruiker de taal als Engels instelt, dan wil je ook in het Engels werken. Ik zou niet willen werken met een applicatie die mijn taalinstellingen aanpast. Waarom pas jij jou instellingen niet aan naar Engels, check in de design weergave de event properties en verander waar nodig [gebeurtenis procedure] ' in [event procedure] . Compileer de applicatie en keer teug naar je originele taal settings. De omzetting van Engels naar een andere taal gaat veel vlotter dan vice versa.
 
Helemaal mee eens, maar ik zit nu met het feit dat een aantal gebruikers in het Nederlands werkt en een aantal in het Engels.....vandaar de vraag
Ik moet er wel bijvertellen dat de database niet gepubliceerd kon worden op onze sharepoint wegens het verschil in rechten en toegang, daarom heeft iedere gebruiker een deel van de database offline opgestuurd gekregen om ontbrekende info in te vullen die daarna retour gezonden gaat worden en door mij gesyncroniseerd gaat worden met de moederdatabase.
 
Laatst bewerkt:
normaal gesproken mag je zo’n melding helemaal niet krijgen, want de term ‘gebeurtenisprocedure’ kom je nergens tegen. Access ‘vertaalt’ dat zelf al, als je een db in een andere versie opent. Je zou hooguit problemen kunnen hebben als je formulierverwijzingen rechtstreeks opneemt in queries etc. Dus een verwijzing naar [Forms]![frmKlanten]![KlantID] zou in een Nederlandse versie dan [Formulieren]![frmKlanten]![KlantID] moeten heten, wat vroeger in oudere versies nog wel eens fout ging.

Dus wellicht is het handiger als je eerst uitlegt wat nu precies het probleem is, en waar het fout gaat. En wat Compileren dan oplevert.
 
Dit is voor mij een lastige....het probleem is wat ik in mijn eerste bericht omschrijf, beter kan ik het niet verwoorden, mijn taal staat op 'Nederlands' en de applicatie draait als een zonnetje, als de taal van Office op standaard 'Engels' wordt gezet komt de foutmelding als in bericht 1, ook heb ik gekeken naar het eertse antwoord 'event procedure' en 'gebeurtenis procedure' maar bij veranderen taal verandert dit automatisch mee. Verder staan er alleen maar engelse VBA codes (antwoord 2) en die werken ook gewoon als de standaard taal nederlands is....ook gecompileerd en geen foutmeldingen.
 
Inderdaad was er op de eerste pagina een groepsvak waarbij de gebeurtenisprocedure niet automatisch vertaald werd in het engels (de rest wel) en nu dit handmatig gedaan, probleem opgelost.
Dank jullie allemaal voor het meedenken en de oplossing, geweldig forum met snelle en goede hulp!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan