Foutmelding dvdbrander

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb al een hele tijd dvd's gebrand op dezelfde manier. Ineens krijg ik steeds dezelfde foutmelding terwijl ik niets veranderd heb op m'n systeem. Power-calibratiefout. Ik heb de melding bijgevoegd. Ik brand met Nero en dat gaat al een hele tijd op dezelfde manier goed. Ik hoop dat iemand me kan helpen...
thanks

Je hebt in je systeem niets veranderd, maar gebruik je nu wel een ander merk en/of type DVDR?

nee.. helemaal niets... tot gisteren foutloos gebrand en vanaf gisteren ineens deze melding.. niets veranderd of gewijzigd... niets geinstalleerd of verwijderd...

Hoi,

Dit heeft zover ik het weet te maken met een met de brander zelf te maken, het volgende heb ik op de website van nero kunnen vinden.

If you receive the "Power calibration error" or "Power calibration area is (amost) full" error message, the cause will be either poor media, poor power, or a defective recorder.

Please try the following solutions:

Update the firmware of your recorder. Please check the manufacturer's website for the latest version.

Try another brand of CD-R or CD-RW media.

Try different power connectors, and for recorders, do not share power with other devices. It needs its own power connector. If the error occurs with an external recorder, the power source in the chassis could be the cause. As a test, try to take the recorder out of the external chassis and connect it internal.

Try different configurations, such as taking the CD-ROM to the primary IDE bus as slave and have only the recorder connected to the secondary IDE bus as master.

Send the recorder in for service.

Groejtes, Dj Viper

thanks..
ik vind het alleen heel vreemd.. als ik probeer een cd (data en audio) probeer te branden nu, doet ie het perfect.. als ik probeer een dvd met data te branden doet ie het foutloos.. maar zodra ik weer ga branden wat ik eigenlijk wilde branden, krijg ik die foutmelding.. terwijl ie al 40 dvd's op die manier foutloos gebrand heeft.. vreemd toch..

k ga bijna denken dat het aan het merk dvd's ligt.. doe er nu een ander merk in, en hij loopt door... geluk of???? ik gebruikte PLATINUM... er zijn er een heleboel goed gegaan... maar nu niet meer.. kan dat een oorzaak zijn?

Hoi,

Ok, effe op een rijtje...

1. Andere merk dvd doet het niet. ?

2. Platinum dvds doen het goed ?

Want dan kan het aan de dvd's liggen op de een of andere manier.

Groetjes, Dj Viper

platinum dvd's geven de foutmeldingen...
ik had nog n philips liggen. Die deed het goed. Hoop niet dat het een toevalstreffer was, want er waren platinum dvd's die het ook goed deden. Ik ga vanavond even een nieuwe stapel halen en dan verder proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan