• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding en excelbestand is kkeiner dan eerst

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Gebruik veel Excel bestanden.

Als ik nu een Excel bestand open krijg ik de melding:

de bestandsindeling en extensie (xls) komen niet overeen .Het bestand is mogelijk beschadigd of niet veilig.Open het bestand als u de bron vertrouwt. Wilt U het bestand openen.

Als ik op ja druk is het bestand goed geopend.
Kan ik deze melding voorkomen?

Druk een keer opslaan als en kies het gewenste bestandstype. Zoals Excel al meldt komt de extensie (.xls) van het bestand niet overeen met de indeling van het bestand. Het is dus mogelijk een xlsx, een CSV of een ander bestandstype en heeft dus de verkeerde extensie gekregen. Sommige externe programma's met een Export functie proberen zo ervoor te zorgen dat hun export wel opent in Excel, zonder dat ze de moeite hoeven te nemen een "echt" Excel bestand te produceren. Luilakken.

Klik ook eens met rechts op het bestand en kies dan eigenschappen.
Als je het bestand toegestuurd hebt gekregen via Outlook bestaat de kans dat deze geblokkeerd is en kan je daar de blokkade opheffen:
Geblokkeerd.jpg

helaas,er staat niets van blokkering

helaas,er staat niets van blokkering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan