foutmelding: ''Er zijn geen stations gevonden'' tijdens installatie windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelha

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
44
Hallo,

De hdd van een laptop was gecrashed (RAW). Ik heb deze er uit gehaald, en met een hdd adapter nog wat data gerecoverd. Daarna heb ik de hdd geformateerd (ntfs). Vervolgens weer in de laptop gebouwd, en wou windows 8.1 opnieuw installeren. Eenmaal bij de setup aangekomen kon ik de hdd niet selecteren. Er stond ''er zijn geen stations gevonden. klik op stuurprogramma laden'' etc. Vervolgens de hdd aangesloten op mijn pc, en bij apparaatbeheer stond de naam van de hdd (HGST hts54101 0g9sa00). Ook herkent het bios van zowel de laptop als pc de hdd. Overal naar drivers gezocht, maar zonder resultaat.

Wie o wie kan mij hiermee verder helpen?

Bedankt!
 
Hoi,
Geen cd met drivers van de laptopfabrikant? Die Win 8.1 is niet de originele cd/dvd?
Op een Oem-versie staan de drivers meestal op de HDD, die je dus geformatteerd hebt.
Als je niet wat meer info (merk/type b.v.) geeft betreffende je laptop zul je niet vlug een fatsoenlijke onderbouwde reactie krijgen.
Succes verder met je vraag.
 
Meestal betekent dat dat in de bios de HD op AHCI staat en dat er bij de installatie van windows een speciale driver geinstaleerd moet worden, maar ik dacht dat dat bij win8 e.v. niet meer nodig zou zijn.
Maar goed. Ga eens in de BIOS kijken en verander daar de AHCI setting voor de HD eens in IDE en kijk of het dan wel goed gaat.
Als de HD bij installatie dan ineens wel gezien wordt was het dus dat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan