foutmelding eset virusscan: fout tijdens openen (4)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Tijdens het virusscannen krijg ik in het logboek de foutmelding: fout tijdens openen (4).

Het internet is ook veel trager daarom dacht ik aan een virus.

Wie heeft deze foutmelding ook wel eens gehad?

Ik heb eset 5 al geinstalleerd. Bij het scannen krijg ik die foutmelding.
Ik heb overigens ook al een paar keer deze foutmelding gehad: dns cache poisoning aanval gedetecteerd 212.54.40.25:53 doel 192.168.178.23:62623 UDP en arp 10.111.07 doel 10.111.06 ARP

Als ik cccleaner wil installeren krijg ik een foutmelding van ESET dat dit een bedreiging vormt. Moet ik misschien iets aan de instellingen van mijn virusscan wijzigen?

Laatst bewerkt:
heb je er geen logbestand van die foutmelding? zo kunnen we meer zien wat er aan de hand is?

staat je eset antivirus ook ingesteld dat het archief bestanden kan scannen?

foutmelding ccleaner.jpgIk heb de standaardinstellingen en voor zo ver ik weet daar niets aan gewijzigd. Waar kan ik dit checken?
Ik heb het gevonden, het archief wordt ook gescand.
De foutmelding van ccleaner heb ik ook bijgevoegd.

Laatst bewerkt:
is het nu opgelost?

waarschijnlijk had je die toolbar mede geinstalleerd en ziet eset dit als een pup-virus en terecht hoor, je moet die ccleaner zonder enige toolbars etc installeren dan is alles inorde zo doe ik dat ook......

Laatst bewerkt door een moderator:
Die cleaner heb ik nu wel geinstalleerd maar mijn eerste vraag is nog onbeantwoord. De foutmelding: fout tijdens openen en de cache poisoning aanvallen.

Fout tijdens openen (4) wordt gegeven voor bestanden die op dat moment gebruikt en geblokkeerd worden door Windows of door andere actieve software. Ook kan het zijn dat die bestanden met een wachtwoord beveiligd zijn.

De ARP Cache poisoning melding laat een IP adres zien van een Ziggo DNS en 2 lokale adressen. Daar hoef je je verder niet druk om te maken. Kijk/zoek in de handleiding of help bestanden hoe je dat IP adres van de ziggo DNS kunt whitelisten/uitsluiten.

Topic opgeschoond van reacties op spammer.

@Spocky:Een "meld misbruik" is dan de procedure.;)

Je hebt gelijk. Duidelijk. Dit ga ik uitzoeken. Ik kom er zo wel uit. Bedankt allemaal:thumb: ben erg blij met jullie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan