• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding excel bij opslaan bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlonadeGroot

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Ik heb een excel .xls bestand waar een aantal formules in zitten. Er zitten geen macro's in.
Het bestand wordt geupdate met inmiddels excel 2010.
Nou heeft een klant een probleem met het opslaan van het bestand (ging eerder goed).
Ik heb er wel 2 velden aan toegevoegd, maar verder niets met de formules gedaan, weet niet of dat ermee te maken kan hebben?
Ik heb geen flauw idee waarom deze foutmelding verschijnt.
Helaas kan ik het bestand niet meesturen ivm informatie die niet naar buiten mag.
Dit is de foutmelding:

Capture.PNG

Alvast bedankt,
Ilona

Ilona,

Ik neem aan dat je het bestand vanuit 2010 opslaat als xls en dan kan de foutmelding duiden op teveel voorwaardelijke opmaken. Is dat niet het geval dan wordt het koffiedik kijken.

Krijg je die melding ook als je het bestand opslaat als .xlsx document?
Dus niet door de extensie aan te passen maar er bij "Opslaan als" voor te kiezen.
Gaat het dan nog fout, sla het dan op als .xlsb document.
Dat doet aan de werking niks af, het is alleen een andere opslag structuur.

Hallo edmoor,

Als ik het bestand als xlsx of als xlsb wil opslaan krijg ik de volgende foutmeldingen (zie printjes) , eerst cap1 en dan cap2.
Het vreemde is dat er helemaal geen macro's in het bestand zitten dus ik snap niet waar de foutmeding cap1 vandaan komt.
GPC 1 heb ik verwijderd, kan ik nergens meer vinden, maar hij blijft de melding geven, zie cap2.

Ik zie geen printjes anders dan bij je eerste melding?

Ik zou toch zeggen dat er ergens VBA code is gebruikt. Je hebt met ALT-F11 in het VBA project gekeken?

Dan zou ik zo ook niets kunnen verzinnen zonder het document in te kunnen zien.
Wellicht dat iemand anders nog een idee heeft.

Heb je ook achter de werkbladen gekeken in je VBE? Bereikbaar via Alt-F11.

PS: Je moet een eventuele lege Module ook echt verwijderen,
een lege module wordt ook als VBA code aanzien.

Laatst bewerkt:
Er zit echt geen macro of VBA code in, maar het is waarschijnlijk al opgeslost door het bestand anders op te slaan. Dit weet ik nog niet zeker, dus laat deze post nog even open staan.

Kijk eens in de lijst van benoemde gebieden (bereiken).
Haal alle namen eruit die verward kunnen worden met een cel bijv. AB1, GPC1, etc.
Verwijder alle ACtiveX-controls (als je die tenminste niet wil), anders sla het bestand op als xlsm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan