• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijn tutyens

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hallo,

Vraag 1

Ik ben opzoek naar een code of formule binnen excell. Deze zou er moeten in slagen wanneer getal A - getal B = 0 dan zou de daarnaastliggende cel groen moeten worden. Wanneer het niet zo is zou deze rood moeten worden.

Het lukt me perfect om aan te duiden dat de uitkomst 0 is of niet maar ik zou willen dat deze automatisch inkleuren...

Vraag 2

Vraag 2 is een heel stuk complexer. Een praktisch voorbeeld werd weergegeven in de bijlage. Ik zou willen dat ik snel en duidelijk kan opmaken wanneer ik onder 'CODE' 'CNC', 'O' of 'AM' hoeveel uur daar aan gewerkt geweest is.

Dus concreet. Als er onder 'code' cnc geschreven staat en daar rechts van zeven keer de "x" aanduiding dan staat dat gelijk aan x-aantal minuten of uur. Is het mogelijk om dit optemaken? De "X"-aanduiding staat voor gewerkte tijd.

met vriendelijk groet

Bijlagen

marijn tutyens,

Ik ben opzoek naar een code of formule binnen excell. Deze zou er moeten in slagen wanneer getal A - getal B = 0 dan zou de daarnaastliggende cel groen moeten worden. Wanneer het niet zo is zou deze rood moeten worden.

Dit kan met voorwaardelijke opmaak, verder heb ik nog niet gekeken.

vraag 1 opgelost

Bedankt!

Probleem 1 of vraag 1 heb ik kunnen oplossen. Toevallig nog advies over het tweede probleem?

Toevallig nog advies over het tweede probleem?

Nee dat heb ik helaas niet voor je.
Ik heb wel gezien dat de tijd in het begin per 15 min. gaat en dan verder met 30 min.

Als de code CNC maar 1x in de dag voor kan komen en ja past alle tijden aan naar of 15 of 30 min dan kan je het aantal argumenten tellen en dat vermenigvuldigen met het aantal minuten (15 of 30)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan