Foutmelding externe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongerius

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hallo, ik heb nu al een paar maanden een maxtor externe HDD van 640 gb. Heb alleen af en toe last van een foutmelding (vooral als ik aan het downloaden ben, rechtstreeks naar de hdd). Vaak na deze melding heb ik ook geen toegang meer tot de schijf.

Hieronder de foutmelding:

naamloos1u.png

Met welk programma ben je dan aan het downloaden?

Heb je er ook last van als je een aantal mappen van je C: schijf naar de externe schijf kopieerd?

Heb je al eens een schijfcontrole gedaan?

Download meestal met Newsleecher, maar heb de melding ook enkele keren gehad dat ik inderdaad bestanden van mijn C:/ of bureaublad kopieerde. Schijfcontrole, bedoel je met een virusscanner?

Ik bedoelde de Windows Foutcontrole.

Als je deze computer opent en dan met rechts op je usb schijf klikt, kun je kiezen voor eigenschappen. In het tabblad extra kun je kiezen voor foutcontrole.

Zet wel even het vinkje aan bij controleren op beschadigde sectoren

Heb je een externe schijf met een adapter of zonder ?

De melding geeft aan dat hij de verbinding met de externe schijf niet kan maken.
Dit kan komen door een kabelbreuk, of door te weinig stroom (usb-powered)
Of een programma die usb-toegang blokkeert.

Ik ken de melding helaas maar al te goed. :rolleyes::(

Heb je een externe schijf met een adapter of zonder ?

De melding geeft aan dat hij de verbinding met de externe schijf niet kan maken.
Dit kan komen door een kabelbreuk, of door te weinig stroom (usb-powered)
Of een programma die usb-toegang blokkeert.

Ik ken de melding helaas maar al te goed. :rolleyes::(

Dank voor de reactie. Het is een hdd mét adapter. Hoe kan ik erachter komen of het een programma is of een slechte kabel/stroomtoevoer?

Het kan trouwens ook nog een corrupte bootsector zijn, of schijf vol.

Hoe kun je dat testen: bezorg jezelf een livecd, start dara van op en doe wat heen op je pc en kopieer eens wat naar die schijf.

Geen meldingen ?, dan is het waarschijnlijk een softwarematig pobleem.

Hardwarematig ?, beweeg je kabels eens heen en weer en kijk of het lampje van de schijf wel brand.

Je schijf uitzetten terwijl je aan het kopieeren bent geeft dacht ik ook zo'n melding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan