• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding gegevensvalidatie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack009

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
223
ik heb het volgende probleem

ik heb een validatie gedaan met "lijst" de lijst die ik gebruik is gedefinieerd "=namen" , nu wil ik een foutmelding krijgen als er iets wordt ingevoerd wat niet in de lijst voorkomt dat allemaal netjes ingevuld , maar het werkt niet. als ik nu de lijst niet via de gedefinieerde naam maak maar gewoon de celadressen dan werkt het wel , weet iemand hoe dit komt en is dit op te lossen , het liefst werk ik met de gedefinieerde namen

bvd

groet

jack009
 
Jack,

Probeer in kolom D eens een andere naam dan de drie in A. Je krijgt een foutmelding, dus vergelijk deze eens met jouw oplossing.

Ik probeerde iets anders en vond jouw probleem: in je benoemde bereik zitten waarschijnlijk lege rijen en dan kun je namen invoegen die niet in de lijst staan. Perk dit bereik in zoals in het voorbeeld.
 

Bijlagen

  • namen.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 148
Je moet het vinkje bij "Lege cellen negeren" weghalen.

Hoe ga naar het instellen van je validatie.
Dan kun je kiezen uit een lijst toestaan, zoals lijst en rechts daarvan staat de keuze zoals hierboven benoemd.
 
rob en superzeeuw

allebei bedankt voor de reactie, mijn probleem is verholpen

groeten

jack009
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan