• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fransjansen67

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Beste,

Ik heb een bestand gemaakt waarin mijn collega's enkele gegevens moeten invoeren.
Nu komt het regelmatig voor dat er verkeerde gegevens in de kolommen worden geplaatst en dit niet goed verrekend wordt.

Nu weet ik dat het mogelijk is om een fout te genereren als men iets anders in de cel wilt zetten dan de bedoeling is.

Als voorbeeld:

In de kolommen onder D mag alleen de letter P ingevuld worden en niets anders.
In de kolommen onder F mag alleen een X ingevuld worden en onder G alleen het woord JA.

Wat moet ik doen, dat wanneer er iets anders in de bedoelde kolommen wordt ingevoerd er een veld verschijnt dat dit fout is en dat alleen de juiste letter / cijfer en/of woord ingevuld kan worden?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Tip 1: je kan een blad beveiligen tegen invoer op locaties waar je dat niet wilt.
Tip 2: verdiep je eens in gegevensvalidatie.
Tip 3: plaats een (representatief) voorbeeldbestand zodat we hier niet langer in algemeenheden hoeven te schrijven...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan