• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding #Getal! bij Somproduct

Status
Niet open voor verdere reacties.

waldpiek

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Hallo Allemaal

Ik heb een excel sheet met meerdere tabbladen waarbij het eerste tabblad niet gewijzigd kan worden omdat deze automatisch gevult wordt. op 2de tabblad wil ik een overzicht maken die die gegevens per maand kan geven over tabblad 1. In tabblad 3 heb ik een paar lijsten. In het overzicht heb ik een dropdown waar gekozen kan worden uit een maand en afhankelijk van de categorie wordt dan alle waardes van die categorie in een bepaalde maand bij elkaar opgetelt. Helaas lukt het mij niet met somproduct voor elkaar te krijgen. Weet iemand wat ik hier fout doe met deze somproduct.

Bijlagen

Ik kom er net achter dat ik in voorbeeld nog een direct verwijzig naar een datum heb staan in de 2de gedeelte van somproduct.

Code:
=SOMPRODUCT((Journaalregels!A:A=$B7)*(Journaalregels!D:D=Journaalregels!D4)*(Journaalregels!F:F))

De D4 moet eigenlijk verwijzen naar de dropdown met alle maanden er maar aangezien in eerste tabblad volledige datum staan werkt dat gedeelte van de formule ook nog niet en heb nog geen idee hoe ik dat gedeelte van de formule op los.

Laatst bewerkt:
Zie bijlage.
Gebruik in Excel 2003 ook geen referentie naar een complete kolom (A:A) in Somproduct.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan