foutmelding helpctr.exe > help en ondersteuning werkt niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duvel-666

Banned
Lid geworden
29 sep 2004
:cool: Hallo allemaal,
Ik kan opeens help en ondersteuning niet meer openen, krijg foutmelding "kan helpctr.exe niet vinden".
Heb al veel informatie op internet gezocht ( zd.net) en geprobeerd, zoals systeemherstel en fixwinxphelp.
Ook gekeken in het register, hier ontbreekt de regel help en ondersteuning.
(systeembeheer > component services > services).
De map help staat nog wel in windows.
Helpctr.exe en PCHealth wordt ook gevonden met zoeken.
Heb Tuneup utillities en Hijack This wel eens gebruikt, maar nooit dingen verwijderd.
Ook getest op bepaalde virussen, heb norton 2004 en pestpatrol op de pc en online (trendmicro) getest.
ik kom er niet meer uit.
Kan iemand mij hier mee helpen?

Duvel-666

Probeer eens het volgende.

Leg de CD van Windows in de speler.
Ga naar Start/Uitvoeren, type (driveletter CD-rom):\i386\winnt32 /unattend

Hij zal dan ontbrekende bestanden opnieuw installeren en beschadigde bestanden herstellen.

Hoi Duvel-666

Heb je ook problemen met Systeeminfo (MSinfo32.exe)?

systeem info

:cool: Hoi Lei en Lucky fred,

Systeem info heb ik geen probleem mee ( je bedoelt toch configuratiescherm, prest. onderh., en systeem)
En zou de windows cd gebruiken de enige mogelijkheid zijn omdit probleem optelossen?
Hoe kan zo'n probleem zich nou zomaar voordoen?
Alvast bedankt.

Groeten Duvel-666

Hoi Duvel-666.

Dat kan soms gebeuren na installatie van malafide freeware, shareware.

Heb je ook al gescand op spyware?

Ad-aware .

Het commando wat ik gaf met gebruik van de CD is een manier om Windows opnieuw te installeren zonder dat je alles opnieuw moet installeren en instellen, wat bij een normale installatie wel het geval is.
Hij voer dan een set-up routine uit waarbij beschadigde of missende bestanden worden hersteld.

winxphelpfx

:cool: Hallo Mike,

Die heb ik alo eens geprobeerd, deze werkt niet! (zie mijn eerste bericht).
Heb je nog andere tips?

Groeten Duvel-666

Systeem info

:cool: Hallo Mike,

Systeem info werkt wel, ik heb Spy Sweeper en Ad-aware SE beide gedraaid en niks gevonden.
Ook Hijack this en Pestpatrol (ongelimiteerde versie) gedaan.
Verder werkt alles prima.
Het lijkt er op dat eropeens bestanden zijn beschadigd,
Norton Anti-virus en Firewall (2004) zijn uptodate.
Dus ik weet het niet meer, een simpel te downloaden bestandje om mij te helpen is er dus waarschijnlijk niet.
Dan moet ik het anders maar met een windows cd regelen.

groeten Duvel-666

Kijk anders eens bij Start/Uitvoeren, type msconfig en kijk of bij het tabblad Services een vinkje staat bij Help en ondersteuning. Zo niet vink die dan aan.

Deze is idd mooier..!!, ik weet niet of hij er wat aan heeft, maar ik save hem in ieder geval.

Mike
:thumb:

geprobeerd

hallo allemaal,

Mike,
Ik heb het laatste geprobeerd en ook msconfig werkt niet, ik heb geen wormguard draaien.
M'n kameraad heeft het zelfde met z'n PC.
Ik heb Norton 2004 (av en fw) van de pc geflikkerd en Kaspersky antivirus en fire-wall er op gezet.
Dit is toch goede beveiligings-software of niet?
Heb Nav altijd geupdated (automatisch en handmatig) , blijk toch virussen te hebben als ik kaspersky draai. ( Netsky in Outlook)
kan dit de veroorzaker zijn van de problemen?
groeten aan iedereen die meehelpt.

Duvel-666

:cool:

effe een vraag werkt regedit wel??

Na het hele verhaal nog eens te lezen, zou ik komende week de boel even back uppen.....en lekker een verse installatie doen.

Ben je in ieder geval weer virusvrij, ik heb nog gezocht op net, vind genoeg maar weing bruikbaare tips.

Als regedit niet werkt, zou je kunnen overwegen een fix op dougknox.com te installeren, en daar kijken of er een instelling niet goed staat.

http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_securityconsole.htm

load deze een en loop tabbladen even door.

Mike

Probleem opgelost.

Hoi allemaal,

Het probleem is opgelost door de window cd te gebruiken.
Dit was voor mij de enige manier.
Iedereen bedankt voor de tips.

Duvel-666:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan