Foutmelding iexplore

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Vanmiddag heb ik een oude cd-rom in mijn pc gedaan waar allerlei natuurplaatjes opstonden. Er stond ook een viewer bij die ik kon installeren. Toen ik dat deed liep de pc vast. Na opnieuw opstarten, verscheen de volgende melding:
Fout starten powrprof.dll, initialisatieroutine van dll is mislukt. Daarna: Kan het bestand version.dll niet starten. Controleer het bestand om probleem vast te stellen. De internetexpl. werkt nu niet meer. Als ik daar op klik verschijnt de melding: iexplore is niet compatible met de versie van windows.
Wie o wie helpt mij. :(
(Ik zit nu bij een vriendin achter de pc!)

Hai Marjon, :D

Heb je XP?
Zo ja probeer systeemherstel te draaien.

Zo nee..probeer eens een Windows Update te draaien dan word IE gelijk mee geupdate en komt het wellicht goed! :thumb:

Ik heb ME.
Ik kan windows toch niet updaten als ikgeen internetverb. meer heb?

Hai, :D

Daar heb je helemaal gelijk in!
Helaas heeft ME geen systeem herstel (in de zin van XP)

Ga even verder zoeken! :thumb:

En heeft die vriendin een cd brander ? dowload Explorer brand hem, daar na installeren bij je zelf

Dat heeft mijn vriendin al gedaan. Hij ligt hier klaar. Maar ik wist niet of dat voldoende zou zijn. Ik ga het proberen. Hopelijk meld ik me later!
Voor zover in ieder geval bedankt

Geplaatst door joost verdaasdo
Helaas heeft ME geen systeem herstel (in de zin van XP)

Nee? Evenals XP heeft ME systeemherstel, te benaderen via "Deze computer" -> "Eigenschappen" -> "Prestaties" -> "Bestandsysteem" -> "Probleemoplossing".

ME en XP zijn de twee Windows-versies die deze systeemherstel optie hebben. 98 en 2000 hebben dit niet.

De lange stilte van mijn kant betekent helaas slecht nieuws. Als ik de pc opstart komt al direkt een melding:Fout bij het opstarten van het programma
Daarna: Er is een bestand opgetreden bij het laden van powrprof.dll Een initialisatieroutine van de dll is mislukt. En daarna: Kan het bestand version.dll niet starten. Controleer het bestand om de oorzaak van het probleem vast te stellen.
Als ik dat allemaal wegklik, start het allemaal verder wel op.
Maar ik heb ontdekt dat alleen Word en Excell te gebruiken zijn. Outlook, WM-player etc. werkt allemaal niet. Als ik op de internetverbinding klik, verschijnt de melding Dit programma is niet compatible met deze versie van Windows. Klik op annuleren om het programma af te sluiten of klik op Details voor meer informatie. Als ik dat laatste doe gebeurt er niets. Hetzelfde verhaal toen ik het iexplore.exe wat een vriendin had gebrand op cd probeerde te installeren.
Ik was sowieso van plan mijn pas aangepaste xp er op te zetten, dus ik dacht dat ik in ieder geval maar al mijn bestanden van de pc moest afhalen, maar zelfs dat lukt niet. Via de Windowsexplorer probeerde ik bestanden naar mijn I-pod te kopiëren, maar dat lukt niet! Het enige wat lukt is een Wordbestand of jpg-file openen en opnieuw opslaan op de I-pod. Het cd brandprogramma (Direct cd werkt ook niet) Het ziet er naar uit dat ik niets kan installeren of ergens anders naar toe kan kopiëren.
Ik begin nu toch een beetje wanhopig te raken. Is er iemand die raad weet?
Mocht ik niet zo snel reageren dan komt het omdat ik dit weer meldt vanaf iemand anders pc. Ik kan wellicht pas morgen weer terug kijken hier...

Uiteindelijk van iemand het (goede) advies gekregen de harde schijf te demonteren en te monteren in een goed werkende pc met windows. Via deze pc alle benodigde gegevens saven en vervolgens de schijf formateren en xp erop installeren en daarna de bestanden weer terugplaatsen. Het was een hele operatie, maar met uiteindelijk goed gevolg.

Nog bedankt iedereen en tot slot een goede raad; installeer nooit een oud cd-rommetje van een gedateerde windowsversie. Dat voorkomt heel wat pc-leed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan