• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
=ALS(ISNB(INDEX(Sheet2!$A$1:$B$44;VERGELIJKEN($B2;Sheet2!$B$1:$B$44;0);1));"";INDEX(Sheet2!$A$1:$B$44;VERGELIJKEN($B2;Sheet2!$B$1:$B$44;0);1))

Code:
=IFERROR((INDEX('P:\[bestand2.csv]bestand2'!$F:$H;MATCH(E:E;'P:\[bestand2.csv]bestand2'!$H:$H;0);1)));"";(INDEX('P:\[bestand2.csv]bestand2'!$F:$H;MATCH(E:E;'P:\[bestand2.csv]bestand2'!$H:$H;0);1)));"")))

Joske

Ook nu weer de foutmelding dat er een fout in de formule zit en dan word de gehele formule regel seselecteerd.:o

Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
=I[COLOR="#FF0000"]S[/COLOR]ERROR((INDEX('P:\[bestand2.csv]bestand2'!$F:$H;MATCH(E:E;'P:\[bestand2.csv]bestand2'!$H:$H;0);1)));"";(INDEX('P:\[bestand2.csv]bestand2'!$F:$H;MATCH(E:E;'P:\[bestand2.csv]bestand2'!$H:$H;0);1)));"")))

Typefoutje :o

Joske

Bestandje toegevoegd met de formule in A1 (heb een nederlandse excel, dat maakt het een pak foutgevoeliger)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zelfde probleem. nog steeds dat er een fout in de formule zit en dan word de gehele formule regel seselecteerd.

Zoals ik al eerder zei, ALS.FOUT bestaat niet in XL2003.
Onderstaande kan je aanpassen naar je eigen situatie.
Code:
=IF(ISNA(INDEX(Sheet2!$A$1:$B$44;MATCH($B2;Sheet2!$B$1:$B$44;0);1));"";INDEX(Sheet2!$A$1:$B$44;MATCH($B2;Sheet2!$B$1:$B$44;0);1))

Code:
=I[COLOR="#FF0000"]S[/COLOR]ERROR((INDEX('P:\[bestand2.csv]bestand2'!$F:$H;MATCH(E:E;'P:\[bestand2.csv]bestand2'!$H:$H;0);1)));"";(INDEX('P:\[bestand2.csv]bestand2'!$F:$H;MATCH(E:E;'P:\[bestand2.csv]bestand2'!$H:$H;0);1)));"")))

Typefoutje :o

Joske

Bestandje toegevoegd met de formule in A1 (heb een nederlandse excel, dat maakt het een pak foutgevoeliger)

Deze werkt nu wel (Thanks!:thumb:) (na nog wat aangepast in mijn eigen situatie) in excel op de opdracht regel maar als ik die in de VBA doe dan heb ik wederom een foutmelding.
Ik heb in de VBA dan:
Code:
 .Range("C4") = "=IF(ISERROR((INDEX('C:\[bestand2.csv]bestand2'!$F:$H;MATCH(B:B;'C:\[bestand2.csv]bestand2'!$H:$H;0);1)));"";(INDEX('C:\[bestand2.csv]bestand2'!$F:$H;MATCH(B:B;'C:\[bestand2.csv]bestand2'!$H:$H;0);1)))"

Het is nu ook gelukt in de VBA;:thumb::thumb:
Dit is hem geworden:

Code:
.Range("C4") = "=IF(ISERROR((INDEX(bestand2.csv!C6:C8,MATCH(C[-1],bestand2.csv!C8,0),1))),"""",(INDEX(bestand2.csv!C6:C8,MATCH(C[-1],bestand2.csv!C8,0),1)))"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan