• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding in VBA bij beveiligen blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
391
Beste forumleden,

Ik ben bezig een onderhoudsrapport te maken, nu ik eindelijk de code goed heb om automatisch vinkjes te plaatsen krijg ik weer een andere foutmelding als ik het blad wil beveiligen.

"fout 1004 Eigenschap Name van Klasse Font kan niet worden ingesteld"

iemand die weet hoe ik dit kan oplossen

Bekijk bijlage OH Rapport met fouten.xlsm
 
Als je de celeigenschappen eenmalig goed zet dan heb je het probleem niet meer. Anders moet je het aanpassen van de eigenschappen ook toestaan.

Aan code is dit dan voldoende. Al zou ik het BeforeDoubleClick event hiervoor gebruiken.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("G11:G38,I11:I38")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then Target.Value = IIf(Target.Value = "", "ü", "")
End Sub
 
Voorzetje wegens rotweer:(
De twee tabbladen (Onderhoudsrapport en data verbergen)
Wachtwoordje op de VBA , klaar.
zipje, eerst uitpakken.
 

Bijlagen

  • Onderhoud bedden.zip
    473,5 KB · Weergaven: 31
Voorzetje wegens rotweer:(
De twee tabbladen (Onderhoudsrapport en data verbergen)
Wachtwoordje op de VBA , klaar.
zipje, eerst uitpakken.

Bedankt, hier ga ik later eens induiken. bij de eerste test krijg ik trouwens nog wel een foutmelding
 
Als je de celeigenschappen eenmalig goed zet dan heb je het probleem niet meer. Anders moet je het aanpassen van de eigenschappen ook toestaan.

Aan code is dit dan voldoende. Al zou ik het BeforeDoubleClick event hiervoor gebruiken.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("G11:G38,I11:I38")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then Target.Value = IIf(Target.Value = "", "ü", "")
End Sub

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan