foutmelding in word 2003 ''kan mathtype dll niet vinden''

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corpsecreator

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
52
hallo,
ik krijg sinds kort een rare foutmelding in word 2003. Als ik iets wil uitprinten geeft hij: ''the mathtype dll cannot be found. Please reïnstall mathtype''. Ditzelfde gebeurt als ik iets wil plakken uit een ander bestand. Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Verwijder het programma MathType van Rhombus in het softwarescherm van het configuratiescherm en je probleem zal denk ik wel opgelost zijn.
 
Laatst bewerkt:
dit werkt niet, ik heb het programma verwijderd maar ik kan nog steeds niet printen:confused: Hij geeft die melding trouwens ook bij het opstarten van word.
 
Laatst bewerkt:
PC al opnieuw opgestart?

Kijk ook even bij de invoegtoepassingen in Word of er nog een verwijzing staat.

Ken je het tooltje Ccleaner? Zo nee, download het hier en installeer het op je pc. Geef even een seintje als je het hebt geïnstalleerd. Voer svp eerst de eerste 2 tips uit.
 
Laatst bewerkt:
mathtype staat er nog steeds tussen en ook herstarten werkte niet. sorry voor de late reacties, ik ben bezig met het verven van de huiskamer.
 
Maak in de verkenner in de map van Ccleaner een mapje aan en noem dit backup.
Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Klik vervolgens links in beeld op het icoontje van gereedschap (baco).
Selecteer in de lijst het eventueel nog aanwezige Mathtype van Rhombus en verwijder het programma. (Voorzichtig! Verwijder alleen dat ene progje. Als je in het baco menu verder nog gaat rommelen, krijg je van mij garantie tot de voordeur.................!!!

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.
 
ik heb al die acties uitgevoerd en hij vindt geen enkel probleem meer, maar nog geeft word die foutmelding.:(
 
Dat bedoel ik niet, in Word kun je checken of er invoegtepassingen (geladen) zijn / of moeten worden geladen bij de opstart van Word. Ook dáár moet je dat progje elimineren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan