Foutmelding Irq

• Onderwerp starter Onderwerp starter JIRKO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
VIA MSINFO32 KRIJG IK DE FOUTMELDINGEN:
a) ISA PLUG EN PLAY-BUS:
DIT APPARAAT HEEFT EEN PROBLEEM: CODE=2(0X2)
b-e) ACPI HOUDER VOOR PCI IRQ-BESTURING:
4x DIT APPARAAT HEEFT EEN PROBLEEM: CODE=9(0X9)IRQ: b) 11 MASKER, c) 12 MASKER, d)9 MASKER,
e) 10 MASKER.
Aanbevolen wordt het stuurprogramma voor dit apparaat te wijziggen.
Zou mij iemand kunnen helpen met deze wijziging?
Dank U. Jirko

Vertel eens wat meer over je mobo, Windowsversie, etc.

Groetjes,
Bennie

Gegevens: Pack. Bell Pent.3, Windows 98SE, 128MB RAM, Scanner, Webcam, Camera, Printer, USB Hub, Stuur.

Zie je in apparaatbeheer fouten staan?

Groetjes,
Bennie

Ja, een uitroepteken bij: Microsoft SideWinder Virtual Keyboard
Groetjes Jirko

HET UITROEPTEKEN IS NU UIT APPARAAT BEHEER VERDWIJNEN, MAAR BOVEN GENOEMDE FOUTMELDING: DIT APPARAAT HEEFT EEN PROBLEEM: CODE=2(0X2) IS GEBLIJVEN. WAT NU?

Laatst bewerkt:
Beetje leesvoer.

Groetjes,
Bennie
P.s. géén capslock a.u.b: we zijn hier niet doof.

Hoi Bennie,
Sorry voor die Caps Lock. Bedankt voor de zoekmaniertip via Google. Ondaks dat mijn engels ook niet zo best is, kon ik er vinden, dat het over de file: ISAPNP.VXD , groot 21,281kb gaat. Via zoekopdracht heb ik hem in Win\system gevonden, groot 20,7kb. Wat nu? Bvd Jirko

Dat is de virtuele driver. Ik heb niet alle linkjes gelezen maar sommigen hadden baat bij een BIOS-update; anderen hadden weer baat bij een driver van Intel (mits je mobo een Intelchip heeft); en anderen hadden weer baat bij een nieuwe install van Windows; weer anderen zeggen dat het systeem verder goed functioneert en laten het maar zo; enfin, het kan dus alle kanten op en een 1-2-3-oplossing is er dus niet ...

Groetjes,
Bennie

Hoi Bennie,
Dat is jammer. Als mijn virtuele driver 20,74kb ipv genoemde 21.281kb groot is, moet die op eoa manier vervangen worden?
Groetjes Jirko

Dat zou ik niet weten, want dat kan ook weer van systeem tot systeem verschillen, dus ik zou daar niet te al te veel waarde aan hechten. Ik denk, dat als je geen problemen ondervindt, de boel maar zo moet laten, tenzij je bereidt bent om rigoureuze maatregelen te nemen. Zie je in apparaatbeheer nog uitroeptekens?

Groetjes,
Bennie

Hoi Bennie,
Ik zie geen uitroeptekens in de apparaatbeheer. Je hebt gelijk, ik laat het zo en bedankt voor je tijd.
Groetjes Jirko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan