Foutmelding: Kan de server niet vinden of DNS-fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert-Jan

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
Na heel veel problemen met spyware etc. te hebben gehad. Heb ik dit gister eindelijk kunnen verwijderen. Dit heb ik gedaan in de veilige modus.

Maar wanneer ik nu op het internet wil, krijg ik soms een foutmelding. Deze luidt:

Kan de server niet vinden of DNS-fout
Internet Explorer

Soms doet de internetverbinding het wel weer voor een paar minuten.
Ook een ander computer die op het netwerk is aangesloten heeft hier opeens last van. Beide hebben een andere verbinding met een draadloze router. 1 met kabel de ander draadloos.

Ik heb de cookies en Temp Internet Files en de geschiedenis al gewist. En ook heb ik in ms-dos al ipconfig \dnsflush gestart.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt?

Soms wil het resetten van het modem ook wel eens helpen het probleem dat server niet gevonden kan worden op te lossen.

Ik denk dat je de routerinstellingen even moet nakijken

adnieuwenhuizen zei:
Soms wil het resetten van het modem ook wel eens helpen het probleem dat server niet gevonden kan worden op te lossen.

Ik heb al meerdere keren de stekkers van het modum en de stekkers van de router die er tussenzit, eruit getrokken. Hierna gaat het geklungel gewoon lekker verder. Dus dat geeft ook niet.

hehe zei:
Ik denk dat je de routerinstellingen even moet nakijken

En waar zou ik dan op moeten letten?

Het rare is dat ik er nooit last van heb gehad. En ook de computer die in de huiskamer is verbonden met het internet, heb ik niet gescand op virussen en spyware. Die heeft wat virussen e.d. betreft ook verder geen last.

Het is gekomen toen ik die andere computer heb gescand en daar een heleboel troep vanaf heb gegooid.

Gezien het feit dat allebei de computers nu EI niet normaal kunnen gebruiken, wijst er idd op dat er iets in de router verkeerd moet zitten.

Maar hoe kunnen de settings in een router dan zomaar veranderen. En hoe kan het zijn dat het internet het soms wel doet?

welke kabel provider heb jij?

puppie zei:
welke kabel provider heb jij?

Multikabel / Quicknet

Het werkt hier boven nu trouwens naar behoren, zonder dat ik er iets aan heb gedaan.

Aan de internetprovider kan het niet liggen, want de andere computer heeft alleen problemen met IE aangezien Limewire wel gewoon doorgaat met downloaden.

Heb je je router al gereset?
Welk type router heb je?

Wanneer krijg je die melding, alleen bij IE? Bij welke opdracht?
STaan je poorten goed ingesteld?en je proxy

Laatst bewerkt:
Misschien kan je winsock opnieuw installeren en kijken of dat lukt?

Als je als admin inlogt werkt ie dan wel?

Die Winsock moet volgens mij al geregeld zijn met mijn LSP-fix maar Gert-Jan dacht dat het iets tegen spyware was :)
Het bestandje heeft niets gevonden. Maar toch bedankt voor je tip.
Heb je daarna wel je pc al een keer opnieuw opgestart Gert-Jan?

Laatst bewerkt:
@Elisa,

idd het de link onder woordje hier over het hoofd gezien...:thumb:

Eerlijk gezegd loop ik ook niet altijd de linken na. :cool:

Na een nachtje mijn router en modem rust te hebben gegeven, loopt hij nu weer prima. Vraag me niet waar het aan gelegen heeft.

Maar bedankt voor alle gedane moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan