Foutmelding: Kan het bestand niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie82

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Wanneer ik na het aanzetten van mijn laptop voor het eerst een Word document wil openen (met Word 2007), krijg ik altijd de foutmelding die in de bijlage te vinden is. Als Word al openstaat kan ik wel gewoon ieder document openen dat ik wil.

Als ik vervolgens Word weer heb afgesloten en na een tijdje weer een document wil openen, krijg ik exact dezelfde foutmelding.

Ik heb dit probleem al een behoorlijke tijd en heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden, misschien dat één van jullie een/de oplossing hiervoor heeft?

Gr. Vinnie82

Bijlagen

• Foutmelding openen Word.jpg
    Foutmelding openen Word.jpg
    14,9 KB · Weergaven: 156
Ik zou in eerste instantie proberen office Word opnieuw te installeren / repareren.

OK, ik zal het eens proberen. Ik hoopte eigenlijk dat het op een andere manier ook verholpen kan worden en zie opnieuw installeren toch meer als laatste optie :)

Ik laat nog weten of het geholpen heeft, denk dat ik het morgenavond even ga proberen.

Bedankt in elk geval,
Vinnie82

OK, ik zal het eens proberen. Ik hoopte eigenlijk dat het op een andere manier ook verholpen kan worden en zie opnieuw installeren toch meer als laatste optie :)

Dat begrijp ik, echter klinkt dit meer alsof er iets niet goed is geïnstalleerd.

Het is me niet gelukt om Word werkend te krijgen afgelopen weekend. Aangezien ik geen CD/DVD heb met Office Small Business 2007 erop (zat niet bij mijn Dell laptop), heb ik geprobeerd Office te herstellen via het onderdeel 'Programma's en onderdelen' in Configuratiescherm. Ik heb nu alleen nog steeds hetzelfde probleem en ben dus op zoek naar een manier om Word opnieuw te installeren zonder CD/DVD.

Weet iemand misschien of en hoe dit mogelijk is? Het zou wel erg fijn zijn als dit kan want die foutmelding begint behoorlijk irritant te worden.

Gr. Vinnie82

Vinnie,

Is de extensie doc wel gekoppeld aan Word?

Ja, die is gewoon goed gekoppeld aan Word. En docx trouwens ook.
Nog andere ideeën van wat er mis kan zijn?

Even een schopje geven om mijn vraag weer onder de aandacht te brengen.

Heeft iemand inmiddels al een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Sorry, dit weet ik echt niet.
Mijn kennis is net te beperkt.

Succes.

Ja, die actie heb ik (uiteraard) al meerder keren uitgevoerd. De MS topics die hier tussen staan zijn niet gerelateerd aan mijn probleem maar aan het probleem dat oudere versies van word de nieuwe extensie niet konden openen.

Ik hoop dat ik (met jullie hulp) toch nog een oplossing kan vinden en tot dan moet ik maar met dit vervelende feit leren werken.

Gr. Vinnie

1. controleer of zich in de Normal.dot automatische macro's bevinden (Autoexec, AutoExit, AutoNew, AutoOpen, Document_New, Document_Open); zo ja, verwijder die.
2. controleer of er add-ins (invoegtoepassingen) worden geladen; zo ja verwijder die.
3. controleer of er sjablonen in de start-directory van Word staan; zo ja, verwijder die.
4. controleer of het bestand waarnaar in de foutmelding wordt verwezen wel bestaat.

1. controleer of zich in de Normal.dot automatische macro's bevinden (Autoexec, AutoExit, AutoNew, AutoOpen, Document_New, Document_Open); zo ja, verwijder die.
2. controleer of er add-ins (invoegtoepassingen) worden geladen; zo ja verwijder die.
3. controleer of er sjablonen in de start-directory van Word staan; zo ja, verwijder die.
4. controleer of het bestand waarnaar in de foutmelding wordt verwezen wel bestaat.

1. geen macro's
  2. geen add-ins
  3. geen sjablonen
  4. bestand bestaat wel

Misschien nog andere opties, snb?

Ik wordt nieuwsgierig naar het volledige pad en de naam van het bestand.

Pick a file, any file.

Wat zou je hieraan kunnen zien dan eigenlijk?

Ik bedoel het bestand waarnaar verwezen wordt in de foutmelding.
Het maakt uit of het een Word(systeem)bestand (eventueel Office-bestand) is, een gekoppeld bestand, of een eigen bestand.

Het gebeurt gewoon met alle Word-bestanden die ik probeer te openen. En alleen bij het eerste bestand dat ik wil openen nadat ik mijn laptop aangezet heb. Het maakt dus ook niet uit of het een bestand is dat lokaal staat of op een netwerkschijf.

Hierbij een voorbeeld van een bestandsnaam:
C:\Users\Username\Documents\Privé\WOB verzoek\Brief-WOB_Mul-Stap-1.docx

Ik hoop dat je er iets mee kunt en dat je me kunt helpen.

Sluit Word
Wijzig de naam van normal.dotm (bijv. met de verkenner)
Open Word.
Kijk of de melding nog wordt gegeven.

Voor een Excel-macro die dit geautomatiseerd doet:

Code:
Sub wijzig_normaltemplate() 
  With CreateObject("Word.Application") 
    c0 = .normaltemplate.FullName 
    .Quit 
  End With 
  Name c0 As Replace(c0, "\normal.", "\_normal.") 
End Sub

Als dit geen soelaas biedt hebben we nog wel wat bewerkelijker methodes.

Jammer snb, ook dit heeft niet geholpen. Er is direct een nieuwe Normal.dotm aangemaakt, maar ik kreeg nog steeds dezelfde foutmelding bij het openen van een Word bestand.

Ik ben benieuwd naar de meer bewerkelijke methodes :D

Zet deze macro in een leeg document en start de macro.

Code:
Sub tst()
  For Each vc In NormalTemplate.VBProject.VBComponents
    With vc.CodeModule
      ThisDocument.Content.InsertAfter .lines(1, .Countoflines) & String(2, vbCr)
    End With
  Next

ThisDocument.Content.InsertAfter String(2, vbCr)

For Each ad In AddIns
    ThisDocument.Content.InsertAfter ad.Path & String(2, vbCr)
  Next

For Each fl In CreateObject("scripting.filesystemobject").getfolder(Options.DefaultFilePath(wdStartupPath)).Files
    ThisDocument.Content.InsertAfter fl.Path & String(2, vbCr)
  Next

For Each fl In CreateObject("scripting.filesystemobject").getfolder(Options.DefaultFilePath(wdUserTemplatesPath)).Files
  Next

For Each fl In CreateObject("scripting.filesystemobject").getfolder(Options.DefaultFilePath(wdWorkgroupTemplatesPath)).Files
  Next
End Sub

Plaats de inhoud van het document daarna hier in het forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan