foutmelding kan server niet vinden na update messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiarda

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Ik heb een internetverbinding via een lanverbinding, analoge modem, nu heb ik zonder problemen tot nu toe op internet gezeten, gisteren heb ik een update gedaan van messenger en vanaf die tijd wil mijn computer niet meer op internet en geeft aan dat de server niet gevonden kan worden,
hoe kom ik nu weer op internet?

Ik heb messenger en msn al verwijderd van mn computer.

Welkom op Helpmij!

Welk besturingssysteem? Als het xp is dan kun je gewoon een systeemherstel uitvoeren naar bv gisteren (toen je het probleem nog niet had)

Start, alle programma's, bureau-accessoires, systeemwerkset, systeemherstel. Klik op "een eerdere status van deze computer herstellen". Dan een datum aanklikken die vetgedrukt is en op OK klikken. Dan start de pc weer opnieuw op en is je systeem hersteld naar dat punt.:)

Laatst bewerkt:
Ga het zo even proberen!. Alvast ontzettend bedankt, als het is gelukt geef ik het even door:thumb:

Helaas, heb hem op een week eerder gezet maar doet niks, zegt dat er geen vernderingen zijn..

Weet je nog een ander oplossing?
Alvast bedankt!

Wiarda:(

Dan kan het bijna niet aan die MSN update liggen, want die had je een week geleden nog niet. verder heb je niets gedaan? BV een firewall geinstalleerd?

Doe anders eens een hijackthis scan. Misschien dat de experts iets vreemds aan je log zien. Dat kun je hier doen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=169370. Het eerste bericht in dat topic moet je goed doorlezen. Daarna kun je DAAR je hijackthis log kwijt. Die wordt dan beoordeeld door de experts.

Ik kan dat bericht daar niet plaatsen omdat ik op en andere computer op internet ben en via de andere computer niet op internet kan, heb hem wel laten scannen op adaware en heeft 131 files verwijderd.

Hoe kan ik nu verder?

Alvast bedankt!
Wiarda

hijackthis is een heel klein programma wat je even op een diskette kunt zetten. Daarna stop je de diskette in de pc waar je geen internet hebt. Dan start je het programma van de diskette op en klik je op SCAN. Dan krijg je een hele waslijst te zien. Doe daar verder nog niets mee, maar sla het bestand op als hijackthis.txt Dat bestand kopieer je naar de diskette.

Dan kun je het log via deze pc met internet plaatsen in de link die ik gegeven heb:)

Geplaatst door Wiarda
Ik kan dat bericht daar niet plaatsen omdat ik op en andere computer op internet ben en via de andere computer niet op internet kan, heb hem wel laten scannen op adaware en heeft 131 files verwijderd.

Hoe kan ik nu verder?

Alvast bedankt!
Wiarda

Even HijackThis binnenhalen met de pc waarmee je wel op internet kunt en op een floppy of cd-r(w) zetten, en dan vanaf die floppy of cd-r(w) zetten op de pc waarmee je niet het internet op kunt. Scannen met HijackThis en dan het log in dat topic plaatsen, logischerwijs met de computer waarvan de internetverbinding wel werkt.

Ik zal het proberen, zet het eerst even op cd en dan probeer ik het vanavond even, probleem is dus da de computer met het akkefietje thuis staat zonder internet en ik op het werk zit op een computer met internet, probeer nu dus steeds telefonisch met mijn vriend dit op te lossen, helaas tot nu toe nog zonder problemen,

als ik dat programma er dus heb gezet zal de verbinding het weer moeten doen?

Alvast bedankt voor alle moeite!
Wiarda :confused:

Geplaatst door Wiarda

als ik dat programma er dus heb gezet zal de verbinding het weer moeten doen?
:confused:

Dit zijn allemaal mogelijkheden om te proberen. Hopelijk werkt het daarna weer. Voor dit soort dingen zijn geen standaardoplossingen helaas:confused:

Kan het misschien ook ergens anders aan liggen?, heb ook nog een update van windows gedaan gisteren, verder nog een update van norton,

zal anders echt niet weten waar het aan zou kunnen liggen.

Wiarda:confused:

Wat voor norton? Antivirus, firewall?

Ook dit lijkt me sterk aangezien je je systeem een week hebt teruggezet en het werkt nog niet.

Branden de lampjes op je modem normaal? Kun je het modem resetten?

Zijn jullie handig genoeg om de verbinding helemaal opnieuw te configureren? Anders zou je van voren af aan de verbinding weer kunnen maken. (met de installatie cdrom of zo)

bijwerken norton antivirus, lampjes op de modem weken gewoon en branden allemaal, het opnieuw opzetten hoeft geen probleem te zijn, we hebben het er ook zelf opgezet, moet ik dan eerst de verbindingen verwijderen?, de modem vindt zelf namelijk alle verbindingen, geeft zelf al meteen aan dat er verbinding is, het computertje met mijn verbinding onderin de balk staat er ook gewoon en geeft aan dat ie wel verbinding heeft, zodra ik op internet ga geeft ie dus de foutmelding dat de server niet gevonden kan worden, heb ook al naar alle instellingen gekeken, outlook werkt ook niet.

Wiarda:(

Kan een firewall het probleem veroorzaken? Ik zou toch zeker nog die hijackthis log plaatsen. Alles lijkt goed te zijn, behalve dat er geen verbinding is. Misschien dat dat log duidelijkheid gaat geven.

waar kan ik zien of die actief is of dat dat de oorzaak zou kunnen zijn?

En hoe zou die anders ingesteld moeten worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan