Foutmelding Kernel_stack_inpage_error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Missy

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Hallo,

Mijn computer doet ontzettend raar. Hij gaat elke keer vanzelf uit en net kreeg ik een foutmelding tevoorschijn.

Kernel_stack_inpage_error

***Stop: 00000077 (0x000000E, 0x00000000,0x0061B000)

Hij geeft aan dat ik de biosgeheugen opties zoals caching of maken van schaduwkopieën moet uitschakelen. Ik weet alleen hoe ik dat moet doen en zou het daarna helpen? Zou het een virus zijn? Hij gaf ook aan dat wellicht nieuwe softwares niet op de juiste wijze zijn geinstalleerd maar ik heb alleen zonet adware en spybot gedownload. Volgens mij ligt het niet daaraan. Zou iemand mij willen helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Laatst bewerkt:
Deze foutcode kan idd te maken hebben met een virus/malware. Dat valt te lezen op de site van Microsoft Developer Network.
Maar hetzelfde artikel schrijft ook dat een hardware-probleem de oorzaak kan zijn (RAM-problemen bijvoorbeeld.)
iig raad het een chkdsk of andere hard-disk scanner aan.

Ook op de site van aumha vind je info over foutcodes bij een BSOD.

Je zou ook evt de oplossing kunnen opzoeken in het zgn. Events and Errors Message Center van Microsoft.

Mijn ervaring is dat als na een reboot (na een BSOD) een venster opent dat je de mogelijkheid geeft om een rapport naar MS te zenden, dat dan ook te doen. In veel gevallen zal na het verzenden van het foutenrapport je browser openen en direct verbinden met de betreffende informatiepagina van Microsoft Support. Al is vaak de info wat summier, met behulp van een zoekmachine kom je iig verder met die (summiere) info.

Laatst bewerkt:
Sorry ik ben niet zo slim met de computer. Ik weet niet eens wat biosgeheugen betekent? Het zou handig zijn als je aangeeft wat de oplossing kan zijn :( Alvast bedankt.

Ik voer nu wel AVG anti spyware scan. Ik weet niet of het gaat helpen.

Laatst bewerkt:
Hey jongens ik kreeg het kernel foutmelding weer, daarna is pc gecrasht. Als ik de comp start, krijg ik volgende meldingen?

Intel undi PXE-2.0 (build 082)
Copyright (c) 1997 - 2000 Intel Cooperation
Realtek RTL 8.139 (X/8130-810X PCI fast ethernet)
Ethernet Controller v2.13 (02036)
PXE-61: mediatest Failure, check cable.
PXE-MOF: Exiting PXE Rom.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Missy

Laatst bewerkt:
PXE-61: mediatest Failure
Check the cable
Check the cable, dus.
Kijk even of je internetkaart nog wel goed vast zit. Althans dat zou ik doen bij zo'n foutmelding.
Zit de kaart goed in het (PCI-)slot? Zit de netwerkkabel-kabel goed in de aansluiting?
Kortom: alles nog goed en stevig aangesloten?

Nou ben ik meer een 'software-man' dan een 'hardware-tweaker', maar toch denk ik dat je daar maar eens moet beginnen met het probleem opsporen.
Misschien dat ik het helemaal mis heb, wacht dan nog even op een reactie van onze 'hard-ware-jongens'. Maar als er in een foutmelding staat: 'check the cable' zou ik toch (uiteraard) al gauw denken aan een hardware-probleempje.

Laatst bewerkt:
Het gaat om een laptop. Heeft de probleem betrekking tot moederbord? Ik hoop dat het te verhelpen is, zonder de moederbord te vervangen :(

Ps. ik ben niet zo technisch. Het zou fijn zijn als jullie specifiek uitleggen wat bijv. pci slot inhoudt? etc etc

Laatst bewerkt:
Ik heb de status van je topic weer op "Niet opgelost" gezet.:)

Google (www.google.com) even op

PXE-61: mediatest Failure

en je vind een paar draadjes waar je wellicht je voordeel mee kan doen.

Groet,

Tardis

Het gaat om een compaq laptop. Ik kan nergens echt een oplossing vinden :(

Waarom, Crash ??!!

Ze waren toch nog helemaal niet uitgepraat ??! Of is me iets ontgaan ?

Hi Chato !

Still/again hanging around ?

Laatst bewerkt:
Hey,

Wil je aub niet off topic raken.

Ik heb HDD eruit gehaald en opnieuw geplaatst maar niet gewerkt. Recovery cdrom hielp ook niet. Batterij opnieuw geplaatst, niet geholpen. Wat kan ik nog meer doen...

Laatst bewerkt:
Wat kan ik nog meer doen

Even googlen, zie mijn eerdere tip.
Levert je een paar draadjes op met een scala aan mogelijke oorzaken ;)
Je zult daar even zelf doorheen moeten fietsen.

Groet,

Tardis

Deze foutcode kan idd te maken hebben met een virus/malware. Dat valt te lezen op de site van Microsoft Developer Network.
Maar hetzelfde artikel schrijft ook dat een hardware-probleem de oorzaak kan zijn (RAM-problemen bijvoorbeeld.)
iig raad het een chkdsk of andere hard-disk scanner aan.

Ook op de site van aumha vind je info over foutcodes bij een BSOD.
Dit gedaan?

Is er na die recovery dan weer alles op de fabrieksinstallingen gekomen?
En dat probleem bleef?
Doe dan een de laatste optie.

Had je al de schijf gecontroleerd?
Kun je doen via deze computer rechter muisklik op de C:, eigenschappen, extra en nu controleren, beide opties aanvinken, en opnieuw opstarten, dan net zo lang wachten tot de PC herstart, je ziet alleen een knipperende cursor en kan lang duren, dus niet aankomen.

Ook kun je het wisselbestand eerst op 0 zetten, opnieuw opstarten en deze op een vaste waarde zetten van 500mb, hier lees je hoe dat moet.

Overigens moet je wel iets doen, en niet alleen roepen dat iets niet werkt, daar wordt het probleem niet mee opgelost, of breng hem weg naar een PC boer of haal er iemand bij met verstand van zaken.

Ik heb aan de bios verandering gebracht, door newerkadabter te uitschakelen. Dat heeft weer geen effect gehad. Vervolgens heb ik ergens gelezen dat ik moet bios defulten. (reseten)maar hetzelfde verhaal.
zal ik hdd vervangen?? wat kost zoiets??seagat momentus 4200.2

Dit gedaan?

Is er na die recovery dan weer alles op de fabrieksinstallingen gekomen?
En dat probleem bleef?
Doe dan een de laatste optie.

Had je al de schijf gecontroleerd?
Kun je doen via deze computer rechter muisklik op de C:, eigenschappen, extra en nu controleren, beide opties aanvinken, en opnieuw opstarten, dan net zo lang wachten tot de PC herstart, je ziet alleen een knipperende cursor en kan lang duren, dus niet aankomen.

Ook kun je het wisselbestand eerst op 0 zetten, opnieuw opstarten en deze op een vaste waarde zetten van 500mb, hier lees je hoe dat moet.

Overigens moet je wel iets doen, en niet alleen roepen dat iets niet werkt, daar wordt het probleem niet mee opgelost, of breng hem weg naar een PC boer of haal er iemand bij met verstand van zaken.

Het gaat niet om foutmelding van kernel. Maar om de onderstaande foutmeldingen. Zou een mod de naam aub willen veranderen? Want mensen krijgen de verkeerde indruk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan