• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron321

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2005
Ik heb in een bestand een macro die bedoeld is om te gebruiken op één bepaalde pc.
Hij schrijft data weg in een ander bestand op een lokatie op die pc.

Op andere pc's is die lokatie niet aanwezig, dus visual basic zal dan een foutmelding geven omdat die lokatie niet wordt gevonden.

Nu zou ik graag willen dat als de knop om die macro te starten toch gebruikt wordt op een andere pc dat ik dan in plaats van een foutmelding van visual basic een popup krijg met een meldingstekst daarin die na een paar seconden ook weer verdwijnt.

Is dit mogelijk?

Dit geeft stof tot nadenken:

Code:
Sub ff()

MsgBox IIf(Environ("computername") = "WIGIPC", "juiste PC", "foute PC")

End Sub

WIGIPC betreft hier de naam van mijn PC. Vervang dat met de naam van de PC waarop de code draait/moet draaien.

Voor het overige zou ik het houden bij een simpele MsgBox ipv een schermpje dat automatisch verdwijnt. Daar zie ik het nut niet van in.

Wigi

Heb je eraan gedacht de knop waarmee de macro gestart kan worden onzichtbaar te maken afhankelijk van de computername of username (als eigenschap van Environ ) ? Bespaar gebruikers overbodige meldingen.....

@Wigi, dit werkt, bedankt.
Ik heb geprobeerd er een timed messagebox van te maken maar dat is niet gelukt.
Dat wil ik eigenlijk zodat je niet OK hoeft te klikken.

@snb, ik zou niet weten hoe dat moet maar er staat duidelijk op de knop voor wie hij bestemd is maar nieuwsgierig als mensen zijn zullen collega's het toch proberen en daarvoor wil ik de melding.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  Blad1.Commandbutton1.visible=Application.username="Ron"
End sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan