• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerbenDenker

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Hallo,

Ik heb een vrij lange macro gemaakt, en aan het begin van de macro een foutmelding gezet.
Code:
    On Error Resume Next

Bepaalde gegevens moeten in een cel worden gezet en daarna gaat de macro starten.
Als de gegevens onjuist zijn ingevoerd, wordt de macro nu wel afgehandeld, zonder dat de bewerkingen verder worden uitgevoerd.

Dat is ook de bedoeling - het verder niet uitvoeren van de macro -, maar weet iemand de code dat dan aan het einde van de macro actie een soort pop-up verschijnt met een melding dat het niet goed gegaan is ?

Ik zou dan graag de melding: "Gegevens onjuist ingevoerd, de bewerkingen zijn niet uitgevoerd" willen laten verschijnen.

Dus moet dus alleen verschijnen als er een fout optrad ! En de macro mag niet stoppen - gewoon doorgaan tot het einde.
Ik heb al wat zitten stoeien, maar het lukt niet.

Laatst bewerkt:
On Error Resume Next is vragen om moeilijkheden als je niet weet hoe ermee om te gaan. Dat moet je alleen daar in de code gebruiken waar je weet dat het echt kan. Voor de rest is het zaak zelf alle foutafhandeling te regelen.

Mijn advies is dus om die regel eruit te halen en de code zo te maken dat goed wordt gecontroleerd op fouten die zich voor kunnen doen en de afhandeling van ingave van gegevens door een gebruiker.

Ik heb een vrij lange macro gemaakt
Da's een goeie opener voor een vraag:P
Een macro houd je altijd zo kort mogelijk, elke lijn die geschreven wordt moet ook gelezen worden, wat dan weer de uitvoeringstijd beinvloed.
Je reageert niet op fouten maar anticipeert op fouten zoals edmoor al aangaf.

Bepaalde gegevens moeten in een cel worden gezet en daarna gaat de macro starten.
Zonder de volledige code te zien kunnen wij hier ook niet veel meer zinnigs over zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan