foutmelding : map kan niet worden gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertvde

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Hallo,
Ik heb "mijn Documenten" eens opgeruimd en nu krijg ik telkens ik een database open de volgende foutmelding :

-De huidige map kan niet door Microsoft Access worden gewijzigd in C:\users\gvdelst\documents.
Geef een geldig station op en zorg ervoor dat het pad niet langer is dan 260 tekens.-

Als ik dan op ok klik kan ik gewoon verder werken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Met dank
Geert

Blijkbaar heb je ergens in je db een actieve verwijzing staan naar dat pad. Als je dat opnieuw aanmaakt, zul je de melding wel niet meer krijgen. Beter is natuurlijk om op zoek te gaan naar de oorzaak, en die aan te passen.

Bedankt voor de reactie, maar tzal nog efkens zoeken worden vrees ik want ik kan niet denken aan welke actieve verwijzing.

mvg,
Geert

Je kunt beginnen bij de procedures die gestart worden als je de db opent. Start je met een formulier? Heb je een AutoExec macro lopen? Krijg je de melding ook als je de db met de <Shift> toets ingedrukt opent?
Op die manier kun je lokaliseren wanneer de fout optreedt.

Haha, Ik heb gewoon in opties de map aangepast om op te slaan en het probleem is opgelost.
Hoe simpel kan het zijn :)
Bedankt voor uw reacties.
mvg,
Geert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan