foutmelding met branden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Admin_Frisian

Mag ik vragen hoe je DMA instelt onder Win XP Pro?

Heb ik vier jaar geleden al gevraagd :p.

DMAHet item DMA bevindt zich in de categorie Hardwarebronnen van Systeeminfo. Dit item bevat informatie over de DMA (direct memory access) van het systeem. DMA verzorgt de gegevensoverdracht tussen het systeemgeheugen en hardwareapparaten. Hierbij wordt de centrale verwerkingseenheid niet ingeschakeld. In de kolom Bron van het detailvenster ziet u het DMA-kanaal dat wordt gebruikt door het apparaat in de kolom Apparaat. In de kolom Status ziet u de status van het apparaat.

Als de kolom Status een fout aangeeft, bijvoorbeeld de tekst Fout, Gedegradeerd, Onbekend, Gaat mislukken, Wordt gestart, Wordt gestopt of Service, kunt u dit probleem op een van de volgende manieren oplossen:

Gebruik Apparaatbeheer om het probleem op te sporen en te verhelpen. Zie Apparaatbeheer voor meer informatie over Apparaatbeheer.
Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor het nieuwste stuurprogramma voor het apparaat.
Wijzig de instellingen in het BIOS of EFI van het systeem.
Zie Hardwarebronnen voor meer informatie over de categorie Hardwarebronnen.


Zo ging het vroeger dus: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;258757

En in XP gaat dit niet meer.
 
Geplaatst door XP_PC

En in XP gaat dit niet meer.
Dat was ook al mijn gedachte maar omdat vraagsteller onder de knop "systeem" als os Win XP Pro heeft opgegeven was ik wel benieuwd hoe hij dit opgelost heeft.
 
Geplaatst door XP_PC
Direct Memory Access


Zorgt ervoor dat een "systeem" (//cd-speler, harddisk, floppydisk) direct naar het geheugen kan schrijven zonder de hulp van de processor.

Was in Win 95/98 een vinkje, in 2000/XP standaard geloof ik..
Okay, dank je wel.;) :thumb:
 
Geplaatst door James007
Sorry dat ik het vraag, maar wat is dma?


geen idee maar ik hoorde er van dus gewoon even kijken en het werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan