Foutmelding met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosjaWillems

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Berichten
13
Hallo,

Ik probeer in een tabel als default value een berekening van voorgaande velden te maken, maar de tabel herkent de velden steeds niet. Ook als ik een formule gebruik zoals =[Veld1], om alleen de waarde van een voorgaand veld weer te geven, zegt de database:
"the database engine does not recognize either the field "Veld1" in a validation expression, or the default value in the table "Table1".

Hoe kan ik dit verhelpen? Kan ik überhaupt wel een formule automatisch in een tabel laten berekenen?

Alvast hartelijk dank voor de informatie!

Josja Willems
 
Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Als die dat wel was dan was die al lang beantwoord.
Kan je een sample database zipped posten?
 
Laatst bewerkt:
Kijk, in de design view van de tabel in de bijlage, tik ik het volgende in de default value:
=[Score 1]*60/100+[Score 2]*40/100

Dit soort berekeningen wil ik gebruiken om van veld 1 en veld 2 met wegingsfactoren een uitslag automatisch te laten berekenen. Ik krijg alleen steeds bovengenoemde fautmelding. Komt er volgens mij op neer dat de expressie de velden niet kan herkennen, maar ik begrijp niet waarom.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.rar
    8,1 KB · Weergaven: 12
Hoi,

Een berekend veld moet je niet in een tabel willen.

Groet,

Zqwiqly
 
haha. Nou dat wil ik dus wel, maar het is jammer dat dat niet kan. Kan ik dit soort van berekeningen dan wel gebruiken in een query?

edit: wacht. ik probeer het eerst wel even uit...
 
Hoi,

Met een query kan het wel. Als je dan later toch de berekende waarde in een veld in een tabel wil opslaan :p , maak er dan een bijwerkquery van.

Groet,

Zqwiqly
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan