Foutmelding MPREXE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krypper

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Ik zou "even" de computer van mijn oom weer maken, hij start namelijk niet meer op dus ik denk even format c en dan is het klaar.

Nu heb ik het volgende probleem, als ik format c: intyp in dos zeg maar (ben ik gekomen met opstartdiskette) dan krijg ik deze fout "Bad command of file name).

Hoe los ik dit op :confused:

De fout waar het om gaat is deze:

De computer start gewoon op zoals het hoort, het win98 aanmeldings scherm is geweest, en dan krijg ik een foutmelding:

MPREXE
Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten, dan kan ik op Sluiten en op Detail klikken.
Als ik op sluiten klik bevriest de computer gewoon muis doet het nog wel maar ik kan gewoon niks doen, ik zie aleen maar de achtergrond van de pc.

In de details staat:
MPREXE heeft een algemene beschermingsfout veroorzaakt in module KERNEL32.DLL op 0167:bff7dde7

Registers:
Allemaal lettertjes en cijfertjes...

Ik heb al geprobeerd windows 98se er overheen te instaleren maar dit verhelpt het probleem ook niet.

Bij voorbaat dank!! En ik hoop dat iemand hier het antwoord weet :)

Oke, hier kan ik het ene probleem wel mee verhelpen, maar nu heb ik nog het goede command nodig om windows te formatteren... Hoe doe ik dat??

format c: werkte niet

Alvast bedankt,

Als het het onderste geval is heb je een bijzonder lastige worm te pakken en zal je zelfs tot het flashen van de bios moeten gaan om het weg te krijgen, zolang het virus in je bios huist kan je verder niets beginnen.

Dat meen je niet! en dat is nog niet zo makkelijk zeker je bios flashen?? Met het bios heb ik verder geen ervaring...

Hoe doe ik dit? :)

De computer is nu aan het formatteren, dit lukte met het command: format c: /s maar als ik straks alles er weer opnieuw installeer, windows enzo, is die worm dan ook weg uit het bios?? of krijg ik na verloop van tijd de worm dan gewoon weer terug??

Kan je het bios ook scannen met één of ander programma??

Geplaatst door Krypper
De computer is nu aan het formatteren, dit lukte met het command: format c: /s
Je kunt beter met format c: /u formatteren.
Door het toevoegsel u wordt de schijf volledig gewist.
Grote kans dat je daarna gewoon kunt installeren en van alle problemen af bent.
Uiteraard wel even een online virusscan uitvoeren na het installeren.

Guus.

Zelfs een format c: /u zal niet voldoende zijn vrees ik.
Zit net te lezen dat ook het bootrecord aangetast wordt, het lijkt me dan ook raadzaam om gewoon alle partities te verwijderen en daarna nieuwe aan te maken en dan te formatteren, dit natuurlijk alleen als straks blijkt dat er inderdaad een virus opstaat.

Het lijkt erop dat de computer weer helemaal klaar is, ik laat het jullie weten zodra het zeker is!!

Ik zit alweer gewoon in windows enzo namelijk, nu nog even alles instaleren wat virusscannen en dan zullen we wel zien :), ik hou jullie op de hoogte.

Thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan