Foutmelding MSIMN.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilzze

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2003
Berichten
5
foutmelding in OE 6

16-11-06

ik krijg bijna dezelfde foutmelding steeds net nadat ik OE6 heb opgestart

Msimn heeft een fout veroorzaakt in
DIRECTDB.DLL
Msimn wordt nu gesloten.

Als er zich problemen blijven voordoen, start u de computer opnieuw op.

als ik niet op OK druk kan ik de berichten gewoon bekijken, als ik dat wel doe sluit OE af.

Deze computer heeft windows ME en windows update geeft aan dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn.

Ik wil wel graag al mijn berichten bewaren. Als ik postvanin en uit hernoem zoals hier beschreven kan ik ze dan later terug zetten?
 
Laatst bewerkt:
bij het opstarten van outlook express 6, krijg ik steeds de foutmelding : " MSIMN.exe heeft een fout gegenereerd, een foutenlogboek wordt aangemaakt. En dan sluit het programma outlook gewoon af. Hoe los ik dit op ?
 
Laatst bewerkt:
Bij het opstarten OE 6, krijg ik steeds de foutmelding,
" MSIMN.exe heeft een fout gegenereerd, een foutenlogboek wordt aangemaakt " en dan sluit OE gewoon af ! Hoe los ik dit op ?
 
Naar Microsoft hollen, zoals daar staat lijkt me ook geen optie. Dus wat dan?
Je kunt proberen je postvak in weg te gooien.
Gebruik zoeken en typ *.dbx
Gooi je postvak in weg.
Start opnieuw op.
En laten we nu maar hopen dat dit helpt.

Als het is zoals Microsoft zegt dan is er nog een programma die een diezelfde dll gebruikt en daardoor krijg je deze storing.

Je zou Outlook kunnen nemen en dan maar hopen dat die niet dezelfde dll gebruikt.

Of anders Lycos of Hotmail. Niet zo prettig als OE maar ja, je alternatief is Microsoft.

Ik ben benieuwd wat je doet :)
 
Geplaatst door chretienjanssen
bij het opstarten van outlook express 6, krijg ik steeds de foutmelding : " MSIMN.exe heeft een fout gegenereerd, een foutenlogboek wordt aangemaakt. En dan sluit het programma outlook gewoon af. Hoe los ik dit op ?
 
foutmelding MSIMN.exe, opstarten OE 6

Beste, ik heb jouw oplossing niet uitgeprobeerd omdat ik mijn postvak IN wil behouden. Het zoeken via *.dbx gaf wel een zeer lange lijst met files.
 
Beste jongen,
Ik geef geen oplossing waarmee je wat kwijt raakt.
Hooguit een paar inkomende files.
Als je daarvoor bang bent rename dan even postvakin.dbx in postvakin.dbxold.
Kijk als je niet meer in OE kunt ben je zowiezo alles kwijt. Is het niet? Het is te proberen.
 
helpt bij mij niet

hey!
ik heb identiek hetzelfde probleem
alleen krijg ik het niet opgelost zoals jullie daar beschrijven.
Eerst heb ik dat stuk op de microsoft site geprobeerd
bestand gedownload maar dan krijg ik die foutmelding dat ik eerst het service pack moet installeren, en daar loop ik dus vast, want ik weet niet hoe ik dit kan doen:
je weet wel, bij microsoft beschrijven ze het zo:

"Belangrijk Installeer MS03-015: cumulatieve patch voor Internet Explorer (Q813489.exe) van april 2003 voordat u Q816506.exe installeert. Als u niet eerst Q813489.exe installeert voordat u Q816506.exe installeert, verschijnt het volgende foutbericht wanneer u 813489.exe probeert te installeren:
Microsoft Internet Explorer Update
Voor deze update moet Internet Explorer 6 SP1 zijn geïnstalleerd.")
...

ik kan wel zeggen dat in mijn foutenrapport niet verwezen wordt naar "Mshtml.dll"
maar wel naar "entapi.dll" !


vervolgens heb ik via zoeken " *.dbx " getypt en daar krijg ik een 'voltooid zonder resultaten' ...

wat nu ?
kunne jullie me verder helpen ?
thx !!!
 
Had je erg belangrijke dingen in je postvak in of uit?

Zo niet, doe dan in het kort het volgende:
Typ met zoeken het volgende *.dbx
Ik dacht niet dat ze verborgen stonden maar mocht je nog niets zien dan moet je in de verkennner op extra/mapopties/weergave klikken.
Begin maar onderaan het puntje op zichtbaar te zetten.

Dan hernoem je postvak in: postvak inweg
Herhaal dit met postvak uit: postvak uitweg.

Outlook Express kan nu de mappen niet vinden en maakt, zodra je weer opnieuw opstart, de mappen weer aan. Vaak is dan het probleem over.

Ik hoor het wel.
 
hi
sorry maar het lukt me niet
hij blijft me 'geen zoekresultaten ' geven

ik moet eerlijk bekennen dat ik nu ook weer niet zooo veel van pc's ken
in elk geval, die 'verkenner' vind ik niet
misschien noemen jullie dat in nederland anders dan bij ons
maar via waar moet ik dat dan juist doen ?

hoe dan ook, er staan geen zo'n belangrijke mails tussen dus indien nodig, mag het gerust een 'drastische' oplossing zijn

je sprak daar van 'mappen' :
op het net vond ik over dezelfde topic ook iets van die mappen
die persoon vermelde 'gewoon de mappen verplaatst en dan was het weer in orde! '
maar hoe en waar vind ik dan net die mappen ????

thx voor de snelle reactie !
mIKE
 
Oke, we doen het iets uitgebreider. De verkenner is een hulpmiddel om handig door al je mappen en programma's te gaan. Je krijgt deze met Windows XP door rechts te klikken op Start (linksonder ;-)
Je ziet nu verkennen. Klik er op en ga bovenaan naar Extra/mapopties/weergave. Nu krijg een een lijstje waarin keuzes gemaakt moeten worden.
Helemaal onderaan zie je staan: Verborgen bestanden wel of niet weergeven. Je moet een puntje zetten voor weergeven. Sluit de verkenner af. (verkenner = windows explorer)

Ga nu naar Start/zoeken/klik alle bestanden en mappen aan/type nu: *.dbx
Je bent met het sterretje en je eindigt met x.

Nu ga je na wat zoeken een hoop dbx files zien. (Als je tenminste mappen maak in Outlook Express.) In ieder geval zie je Verwijderde items, Postvak IN, Postvak UIT en nog 2 denk ik.

Je kunt hernoemen of weggooien: Postvak In en Postvak Uit. Zo zal OE nieuwe Postvak IN en Uit aanmaken.

Als je nog vragen hebt.....ik zit hier de hele avond

PS......
Welke Windows heb je? Ik kan die entapi.dll helemaal niet vinden in mijn WindowsXP
Welke virusscanner heb je?
 
back!
al heel stuk verder geraakt !
(had nooit die 'verkennen' gevonden zonder de tip!)
heb zo inderdaad alle *.dbx files gevonden
en heb allepostvak in , out en verzonden items verwijderd.
maar als ik outlook express opstart, blijf ik dezelfde fout krijgen ...

ik heb windows xp
normann virus control en mc afee als virusscan ...
en nu ?
Sorry dat ik je blijf lastigvallen, maar apprecieer het erg dat je me wil helpen !
 
Dat is jammer zeg! Heb je die wijziging of verwijdering gedaan en toen afgesloten en weer opnieuw opgestart?
Anders nog een keertje doen.

Jij had het over die entapi.dll. Zelf heb ik die niet dus in Google gekeken.
Hier heeft men het ook over entapi.dll m.b.t. McAfee.

Ja wacht even.............heb jij 2 virusscanners lopen?
Of bedoel je Norman firewall en McAfee virusscanner?
 
Weet je wat...we gaan even opniew beginnen.

Wil je even antwoord geven op de volgende vragen?

01. Heb je Service Pack 1 nu al geinstalleerd?
02. Heb je hierna Service Pack 2 geinstalleerd?
03. Ben je helemaal bij met updates van Microsoft?

Je wordt gek van die nummers van Microsoft maar als je eerst die servicepacks installeert dan heb je ze direct binnen.
Gaan we daarna kijken hoe het er voorstaat.
Zorg eerst dat je virusscanner en eventueel firewall uptodate zijn.
Ik ga nu even dvd branden dus een half uur niet online ;)
 
oei, maar nu vraag je mij heavy stuff !
ik heb deze pc nog maar van dec 04
ik zou bij god niet weten waar ik die service packs zou moeten downloaden
moet eerlijk zijn dat ik in dat soort zaken niet echt sterk ben
het enige wat ik wel af en toe heb zijn van die microsoft meldingen die zeggen dat er nieuwe updates klaar zijn en dat ik die kan installeren (je weet wel die popups onderaan je scherm)
dus dat doe ik dan welnormann anti virus zat klaar op deze pc en kon ik 6maand grtis uit proberen (incl firewall ja)
dus dat heb ik geinstalleerd
en via mn werk heb ik van collega pakket van 7 diskettes meegekregen om mac afee te installeren
dus dat staat er nu ook op
daarnaast nog ad-aware, spybot en bazooka tg spyware

maar van die service packs weet ik dus niks
en of mn virusscans up te date zijn weet ik ook nie, ik dacht dat die automatisch de nieuwste gegevens ophaalden als ik online ging, en ik dus zelf niks hoefde te doen ...

sorry, je zit waarschijnlijk al met je handen in het haar, kweet het, ben nog een echte kleuter als het op pc beveiligning en zo aankomt

alvast bedankt voor de hulp é !
tot de volgende !
mike
 
Nee hoor, echt niet. 5 jaar geleden zat ik ook nog naast iemand die mijn pc aan het indelen was ;-)

Luister, je mag maar 1 virusscanner en 1 firewall hebben. Anders gaan ze elkaar dwars zitten en daar ben jij de dupe van. Norman is een goede naam, McAfee ook maar ik zou toch maar de laatste uninstallen via Start/Progr. toegang/Progr. wijzigen of verwijderen.
Vervolgens:
Klik op die Norman en zoek iets waarmee je kunt updaten. Het kan rechts of linksklikkend zijn. Vind je zoiets klik dan op update. Dan ben je zeker.

Service pack enz.:
Ga naar Start en kijk of je op het Start-menu Windows Update ziet staan. Ander staat het onder Start/Programma's.
Klik op Windows Update en je komt op de site van Microsoft.
Je pc wordt onderzocht. Kies voor Express. Windows zoekt nu wat je nodig hebt. Je krijgt dan te zien wat erg belangrijk is en iets minder. Alles maar downloaden, behalve gekke dingen waarvan jij zegt: Spaanse taal? Wat moet ik daar mee. Ook alles van Framework zou ik maar even laten zitten.

Daarna zie ik je wel weer. Zal wel morgen worden :cool:
 
JI-HA !
problems fixed !
heb zoals je zei één van mn virusprogramma's geschrapt (heb normaan weggenomen want had die maar een prefperiode)
en daarna windows update (heeft service pack 1 gedownload)
heropgestart en ie deed het weer!
thx voor de proff hulp ! ;-)
greetz
mike
 
MSIMN.exe probleem

Beste,

ik hen alle voorstellen geprobeerd, en heb nog steeds geen juiste oplossing om deze fout in OE te herstellen.

Mvg.,

Chretien Janssen,
Neerpelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan