Foutmelding na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikketries

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
Ik heb een Packard Bell computer. Hier stond XP Pro op, maar mn comp deed er zo'n 10 keer over om eindelijk op te starten. Nu kreeg ik het advies om mn c-schijf te formatteren en XP er opnieuw op te zetten (ook de Pro-versie). Dus zo gezegd, zo gedaan...
Maar als ik nu mijn c-schijf ga formatteren, komt ie na het formatteren met de volgende melding:
"Setup was unable to format the partition. The disk may be damaged.
Make sure the drive is switched on and properly connected to you computer. If the disk is a SCSI disk, make sure your SCSI devices are properly terminated. Consult your computer manual or SCSI adapter documentation for more information.
You must select a different partition for Windows XP.
To continue, press ENTER."

Dus dan toets ik ENTER en moet ik n nieuwe partitie gaan kiezen. Maar op mijn slave staan mijn foto's e.d. en daar ga ik dus niet aankomen! Die wil ik graag bewaard houden. Vandaar dat XP dus ook op n aparte harde schijf stond. Ik heb al geprobeerd een andere harde (lege) schijf er in te doen, maar krijg ik dezelfde melding als hierboven. Ik heb echt geen idee hoe ik nu verder moet. De c-schijf is 1 partitie bij mij. Mijn 2e harde schijf is verdeeld in meerdere partities.
Eerst kon ik tot de installatie komen, maar hield ie er telkens bij zo'n 33 minuten te gaan gewoon op. Liep de comp vast. Nu kom ik echt niet meer verder dan de poging wagen om te gaan formatteren.

Help...

Koppel voor de zekerheid je slave drive even af. weet je zeker dat je die niet verknalt :)

en als je de kast toch open hebt, kijk dan meteen welk merk de andere hardeschijf is, noteer het serie nummeren ga naar de site van de fabrikant om twee zaken:
1. een diagnose programmatje voor die schijf te downloaden. test daarmee je schijf en post je bevindingen.
2. zoek even op de site naar de plek waar je kan controleren of je nog fabrieks gerantie op die schijf hebt.(als je geen garantie van PB meer hebt

alle Packard Hells... uhm Bells hebben een recovery cd. kun je die erook indrukken en daarmee installeren? (LET DAN WEL OP MIJN EERST GESCHREVEN ZIN VAN DIT BERICHT!!!!!!)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan