Foutmelding na updaten IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Een paar minuten geleden belde een vriend van me op helemaal in paniek.
Hij heeft sinds 1 dag ADSL, allemaal prachtig en hij besloot om de IE op te daten, hij is gegaan naar de Mircosoft site gegaan en heeft daar IE 6.0 gedownload (had 5.0) en geinstalleerd.
Maar nu krijgt hij telkens bij het opstarten een foutmelding, het is via de telefoonlijn moielijk om de complete foutmelding te krijgen maar wat ik heb weten op te schrijven is het volgende:

Windows heeft een fout (...) tot de ongeldige pagina in modus SHDO C401.dll op 0167:500054B2

Voor de rest kon ik even niet meer oncijferen, opstarten in de Veilige Modus werkt ook niet meer, hij heeft ondertussen ook al Windows erover heen geinstalleerd maar de foutmelding blijft komen.

Nu was zijn idee om de belangrijke bestanden over te zetten naar de D schijf, hij heeft 2 schijven, op de C schijf zit nu schijnbaar de 'fout' maar hij wil graag dan die andere schijf nu gebruiken om de belangrijke bestanden daarop te zetten, dit moet schijnbaar kunnen lukken via DOS...

Heeft iemand een idee hoe je het probleem dus kan oplossen, of hoe je dan die bestanden via DOS van C naar D kan kopieren?

Namens hem alvast bedankt!
 
Laat hem dit een proberen:

- Zet de computer aan druk een aantal malen op F8, zodat het opstartmenu van Windows 98 verschijnt.

- Kies dan alleen ms-dos prompt.

- Typ scanreg/restore
Zet een register terug met de datum van voor het probleem. Start daarna de computer opnieuw op.

Groeten,
 
had hij ook al gedaan, hielp niets.
Hij belde net op met de medeling dat hij nu Windows er toch gewoon opnieuw opgezet heeft...en alles werkt weer.
Jammer dat er even geen andere oplossing was, maar bedankt voor je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan