Foutmelding "no boot filename received"

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvaZoektHulp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Wanneer ik mijn notebook op wil starten krijg ik sinds gisteren de volgende foutmelding:

"Primary master hard disk error. Press F1 te resume."

Als ik dan op F1 druk, zie ik heel lang een knipperende underscore en vervolgens krijg ik de volgende melding:

"PXE-E53: no boot filename received
PXE-MOF: exiting PXE ROM
reboot and select proper boot device
or insert boot media in selected boot and press a key"

Vervolgens kom ik niet verder en start Windows dus ook niet. Ik heb al in de bios gekeken en daarin staat wel gewoon dat hij vanaf de harde schijf moet starten. Ik heb al op meerdere fora gekeken en daar las ik dat deze foutmelding vooral vaak voorkomt bij computers die op een netwerk zitten, maar dat is bij mij niet het geval.

Het vreemde is dat ik sinds vandaag mijn notebook wel gewoon op kan starten als ik mijn internetkabel eruit laat. Als Windows vervolgens opgestart is, kan ik de kabel er gewoon weer in doen en online gaan. Maar als ik mijn computer op wil starten met de kabel erin lukt dat nog steeds niet.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik er aan kan doen? Het is niet heel problematisch om de kabel er in en uit te doen, maar ik ben toch benieuwd wat er precies aan de hand is, dus als iemand dat weet hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan