• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding op pagina 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnemonic

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Berichten
114
Hallo,
Ik ben bezig met wat meer kennis te vergaren over VBA.
Zo ben ik op een site beland die alles duidelijk uitlegt.
Zo staat er een oefening op over een database en die ben ik gaan doen.
Nu loop ik tegen een probleem op.
Mijn userform bestaat uit 2 pagina's alles op de eerste pagina werkt top maar ik krijg een fout als ik een test doe met de tweede pagina "Kan de methode of het gegevenslid niet vinden"
De hele code klopt want ik heb die ook even onder een knop op de eerste pagina gezet.
Het is net of de tweede pagina niet gezien word. (misschien een instelling verkeerd van de eigenschappen??)
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe want ik ben er nu een poosje aan het zoeken maar kom er niet verder mee.
B.v.d Jan

Bekijk bijlage Template-Employee-Database .xlsm
 
Je roept in de procedure CmdAdd de Textbox Me.TbAddress aan terwijl je die in de properties van die textbox TbAdress hebt genoemd (je mist daar dus een "d" in de naam). Pas dat aan en het loopt als een zonnetje.
Dit is overigens een onderdeel van het debuggen. Doorloop je code die vastloopt regel voor regel en je kan zo'n fout zelf ook vinden. ;)
 
Bedankt Ginger Was wel weer een domme fout waar ik elke keer overheen heb gekeken.
Zal mij eens verdiepen in het debuggen.
Bedankt voor je snelle reactie
:thumb:
 
Nu stuit ik op nog een probleem.
Als ik alle gegevens uit blad data haal (B9:H204) en daar met de userform nieuwe invoer, worden die netjes in de database neergezet Alleen werkt de zoekfunctie van het userform niet meer.
Hij geeft aan "No march found for" terwijl er wel data staat.
Ik heb geprobeerd dit met debuggen op te lossen maar dat is mij nog niet gelukt.
Is er iemand die mij hier bij kan helpen?
Jan
 

Bijlagen

  • Template-Employee-Database1.xlsm
    253,8 KB · Weergaven: 31
Als de melding is "no match found for", dan kan er dus niets worden gevonden. Zo simpel is het. De vraag is nu dus WAT je zoekterm was. Ik gok het ID omdat de rest in de Data Sheet onzin is. En in het ID zit je probleem. Het resultaat van een TextBox is? Juist, "Text"! Je gaat dus proberen om in een kolom met getallen een tekstwaarde te vergelijken. Dat zal uitlopen op niets. Ofwel, zorg ervoor dat óf die kolom met ID's als tekst worden weggeschreven, óf dat je gaat zoeken met een getalwaarde.
 
Ginger Bedankt voor je reactie.
Ik ga hier mee aan de slag, bedankt.
 
Hoi Ginger,
Ben nu een stapje verder want hij vind de gegevens.
Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan