Foutmelding openen hardware lijst, zoek optie werkt ook niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bugs Bunny

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Ik zit hier met een PC, P4 met XP er op.
Ik kan niet via System in hardware profiel. Krijg het volgende melding:
MMC kan het bestand: C:\WINDOWS\System32\devmgmt.msc niet openen.
Systeembeheer werkt ook niet, allemaal foutmeldingen met MMC
Zoekoptie: Start\Zoeken, werkt ook niet en geeft de volgende foutmelding:
Een voor Zoekassistent essentieel bestand kan niet worden gevonden. Eventueel dient u de installatie opnieuw uit te voeren.
SFC Scannow heeft niets opgeleverd. XP overheen draaien is geen top optie, dan ben ik andere progjes kwijt.
Iemand een gouden tip?
Alvast bedankt
Bugsy

Ja, heb gedaan, wel tot juni terug gezet en foutmelding MMC blijft en ook de melding van de zoek optie.
Ik dacht eerst om van de recovery CD de MMC op te zoeken en eventueel opnieuw te kopiëren in de system32 map.
In principe zou ik zeggen dat een schone installatie het beste zou zijn maar dan moet je alle andere programma's opnieuw op gaan zetten, laat staan de tijd die je kwijt bent met al die updates binnenhalen van Microsoft.
Ik kwam op bepaalde sites ook niet meer. Heb IE7 er af gegooid, nu werkt dat wel.

Bij de eerste: op de expert-exchange pagina moet je lid zijn om antwoord te bekijken en dat sfc /scannow had ik al geprobeerd, werkt niet.
Tweede: hoe kom ik aan deze bestand? =I have scripted FixMMCDLL.BAT to resolve this behavior

Dit wordt niet gevonden op de PC

Je moet deze file zelf maken. Als ik me niet vergis kan dat eenvoudig met het kladblok van Windows.

- Open het kladblok
- kopieer de tekst van de site erin, letterlijk
- sla het bestand op; bij voorkeur op C:\, dus niet in een submap van C
- noem deze bijv fix.bat (de extensie moet .bat zijn)
- Ga naar Start - uitvoeren - cmd, een dos-venster opent
- Als het goed is sta je al in c:\, zo niet typ dan c:
- typ fix.bat, enter

Dat zou m moeten zijn.

Dat was hem, TOPPIE :thumb:
Het enige wat nog beetje " iri" blijft is dat tijdens opstarten Windoos de 2 CD drives steeds opnieuw gaat herkennen, maar dat is niet zo erg.

Nogmaals bedankt en 1 goed weekend

grtz
Bugsy

Mooi dat het gelukt is! Maak anders eens een nieuw topic aan voor de repeterende herkenning van de cd-drives, wellicht dat anderen hier wat voor weten.

precies hetzefde probleem

hey, ik heb precies hetzelfe probleem.een vraagje: welk gedeelte van de site kopieëren? of kan iemand het voor mij kopieren, want ik heb echt geen flauw idee welk gedeelte :p

Alvast bedankt!

Dit allemaal:

@echo off
CD /D %SystemRoot%\System32
del /q Msxml.dll
del /q Msxml2.dll
del /q Msxml3.dll
copy /Y %windir%\system32\DLLCACHE\Msxml.dll *.*
copy /Y %windir%\system32\DLLCACHE\Msxml2.dll *.*
copy /Y %windir%\system32\DLLCACHE\Msxml3.dll *.*
regsvr32 /s Msxml.dll
regsvr32 /s Msxml2.dll
regsvr32 /s Msxml3.dll

bedankt, maar het werkt niet bij mij. mischien dat ik iets verkeerd heb gedaan, ik denk zelf van niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan