Foutmelding Runtime Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hallo,

Ik heb al gezocht met google en in dit forum maar kan zat vinden over runtime erros, maar die gaan allemaal over de melding in IE en dat heb ik NIET.

Wat heb ik wel?!
Ik krijg een Runtime Error met de melding: "Microsoft Visual C++ Runtime library" en dan word het programma afgebroken zoals in mijn geval n.l. Media player(9) en een programma voor plakken van avi/mpeg.

De melding komt dus als ik een Mpeg wil laden!
Weet iemand wat hier aan te doen??

Thanks Fr@nk.

Heb je al op de micrsoft site zelf gekeken voor errors in Mediaplayer 9? of op de site van het MPG plak programma?, Omdat video bestanden over het algemeen nogal groot zijn is het ook goed mogelijk dat je een probleem hebt met te weinig geheugen. Sluit zoveel mogelijk programma's af als je gaat knippen en plakken met video en kijk eens of hij het dan nog doet.

laterzzzzz

Geheugen problemen zal het niet zijn want tot gisteren werkte alles nog perfect.
zal eens bij micrisoft zoeken, de pest is dat ik me daar altijd het lazarus zoek......

Tsja, daar kan ik je helaas ook niet mee helpen, aangezien ik hetzelfde probleem heb met microsoft.
de pest is niet je het lazarus zoeken, de pest is microsoft.

laterzzzz

P.s. heb je een defragmentatie geprobeerd? wil soms wel helpen.

Ben er inmiddels achter dat het komt door de instal van office xp die ik heb gedaan.
Nu nog uitzoeken hoe te verhelpen, maar dat verdomde engels, ik kom daar zo slecht mee uit de voeten...........

Als je mij verteld (of knipt en plakt) wat je moet doen, vertaal ik het wel voor je. Werk bij een airline, doe de hele dag bijna alles in het engels, dus dat lukt wel...

OK waar het op neer komt is dat office XP snelzoeken een conflict heeft met andere prgramma's die op de achtergrond draaien. Voordat je hier aan de slag gaat is het verstandig even te controleren, draai je met office XP?

yep ik draai met xp en heb het er inmiddels erafgegooid (office xp dan) moet ff opnieuw opstarten en kijken wat er dan gebeurt,tot zo

ben ik weer.
Zonder resultaat de fout melding blijft komen als ik een mpeg wil openen met mediaplayer!!!

Ok, maar na deinstallatie blijft soms het snelzoeken staan. Doe even het volgnde(vOLGENS MICROSOFT)
start, uitvoeren, MSCONFIG.EXE .Op de tab opstarten en de-select (alles uiotschakelen), behalve dus MoSearch, die moet je handmatig weer aanvinken. Start opnieuw op. Komt de error terug? doe dan weer hetzelfde, maar zet nu ook op de TAb algemeen het system.ini file en win.ini file uit.tart nu weer opnieuw op. Is de error nu weg, dan is het MoSearch die een conflict heeft. Doe dan weer start,uitvoeren, msconfig.exe en op de tab opstarten moet je nu eerst het bovenste prgramme aaninken, de rest dus nog iet. Start opnieuw op. Gaat het nu weer goed, dan weer hetzelfde doen, maar nu pas het volgende programma aanvinken en opnieuw opstarten. Op deze manier de hele lijst afwerkentot het weer fout gaat. Het bestand wat je dan als laatste aangevinkt heeft is dan het bestand waarmee MoSearch het conflict heeft. Heb je alles aangevinkt en gaat het nog steeds gewoon goed, zet dan ook ystem.ini en win.ini weer aan. Ben ik ff blij dat niet bij mocrosoft werk, wat een gedoe zeg. Laat me eerst even weten hoe dit afloopt.

Phoe wat een verhaal ja.
MAAR.... dat MoSearch heb ik nergens staan....
Toch maar alles volgens het lijsteje gedaan.
Alles in opstarten UIT.
Alles in win.ini UIT.
Alles in system.ini UIT.

Maar toch nog de error in mediaplayer als ik een MPEG wil openen.

Bijlagen

• error.jpg
    error.jpg
    21,4 KB · Weergaven: 19
Dan is het waarschijnlijk toch iets anders, probeer dit eens:

star, insellingen, configuratiescherm, software en kijk ens in d elijs of er nog office onderdelen staan(voornamelijk gaat het om office snelzoeken) en verwijder deze. Anders kun je nog zoeken op je pc naar het bestand mosdmn.exe en dit verwijderen, is ook een onderdeel van snelzoeken.

ga nunaar huis, suk6 en misschien tot morgen
POhja, probeer anders eens een registerscan te doe, of een virus check.

laterzzz

Sowieso, in Start/Uitvoeren, typ msconfig -> enter, tabblad Opstarten en dan Office-programma's uitvinken en klik oke, even opnieuw opstarten. Dat snelzoeken is volstrekt overbodig en maakt je pc trager.

Ik kom dat hele snelzoeken nergens tegen en ook het bestand mosdmn.exe stat niet op de pc?!?!

Ben nog eens goed naar die videobestanden aan het kijken geweest, maar......

Ik zie nu het verschil tussen die mpgs, waar de problemen mee zijn, dat zijn MPEG2 bestanden!!
geeft dat wat meer duidelijkheid en dichterbij een oplossing??

Ben blij dat het is opgelost, sorry voor niet reageren, maar vanuit huis kruip ik alleen nog in de weekends achter de pc, anders wordt het doordeweek steeds 2-3 uur snachts voordat ik naar bed ga. Zodoende stuur ik dus wel vanaf mijn werk beroctjes, maar daarna niet meer.

laterzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan