Foutmelding: SolidWorks werkt neit meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wout R

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem met een programma dat ik nodig ben voor school;
Ik heb een Acer Aspire 7720G met vista home premium
en een Nvidia Geforce 8400GS videokaart.

Het probleem is als volgt: via school heb ik Solidworks Student Design Kit 2008-2009. Ik heb het programma gedownload en geinstalleerd. Tot zover alles in orde. Maar als ik nu het programma opstart gaat het mis. Het programma laad eerst gewoon en het beginscherm verschijnt, maar dan komt er direct een melding op het scherm: Solidworks werkt niet meer. Daarna word het programma afgesloten.

Ik heb ook geprobeerd om het programma vanaf een dvd te installeren maar dat werkt ook niet. De installatie verloopt ook goed en het is ook geen illegale versie.

Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt. Veel mensen zeggen dat solidworks niet werk op Vista Home Premium maar dat is de normale versie. De studenten versie moet wel werken en werkt ook gewoon bij mede studenten.

Wiemand wat ik kan doen om solidworks toch werkend te krijgen op mijn laptop?

Ik hoop het want ik heb geen idee meer wat ik nog kan doen.

vriendelijke groet,

Wouter

Re SolidWorks

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met SolidWorks en een Acer laptop. Na lang zoeken kwam ik er achter dat het aan Acer ligt. Je moet gewoon het programma e-data-security verwijderen van je computer en het probleem is opgelost. Je kunt daarna SW gewoon opstarten.

Opgelost!!!

Hartstikke bedankt!
ik heb je advies opgevolgt en het werkte direct!
wat een gedonderd om zo iets klein, dat ik daar niet eerder achter ben gekomen.

nogmaals bedankt!

Zelfde probleem, maar....

Ik heb precies hetzelfde probleem, heb alleen geen Acer, en het programma e-data-security bevind zich niet op mijn computer...

Iemand enig idee waar het verder nog aan kan liggen?

gr jan

misschien een soort gelijk programma.
ik weet niet wat voor merk computer je hebt, maar eDatasecurity is een programma van acer dat bestanden check en daar door werkt het niet. Dat jij de zelfde foutmelding krijgt kan betekenen dat het een soort gelijk probleem is maar ook iets heel anders.
Welke versie van solid works heb je? Welke besturings programma gebruik je? en wat voor videokaart heb je?
allemaal dingen waar het aan kan liggen. Teminste dat heb ik allemaal te horen gekregen tijdens mijn zoektocht naar de oplossing.

groeten wouter

Ik kan nergens iets van dat programma vinden, of iets dat er op lijkt.

Ik probeer SolidWorks 2006 SP0.0 te draaien op Windows XP Home.
Ik heb een NVIDIA GeForce FX 5500 videokaart.

Mijn computer is van MicroStar, gewoon een PC.

Iemand die het weet??

Hartstikke bedankt!
ik heb je advies opgevolgt en het werkte direct!
wat een gedonderd om zo iets klein, dat ik daar niet eerder achter ben gekomen.

nogmaals bedankt!

Het is misschien een domme vraag , maar waar vind je dat e-data-security, ik heb zitten zoeken maar niets gevonden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan