foutmelding spellingscontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

memhersan

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het volgende:
Als ik een tekst in Words heb uitgetikt en ik wil er een spellingscontrole op uitvoeren dan gaat er steeds iets fout. Ik krijg dan een runtime error melding. Kort daarop verdwijnt alles van Words en kan ik opnieuw beginnen.Ik heb geprobeerd om dat op te lossen door office 2000 opnieuw te installeren maar dat helpt helaas niet. hieronder zie je de foutmelding:
Runtime error program c:\progammafiles\microsoft office\office\winword.exe

this application has requested the runtime to terminate it in an unusual way.

bedankt alvast Ton:o

Kijk even hier

Een paar suggesties uit die discussiedraad:
1. Deïnstalleer "Microsoft Works in Word Suite Add-in" via configuratiescherm -> Software [Als je die software inderdaad op je computer hebt]
2. Denk nog eens terug of je ooit woorden hebt toegevoegd aan het woordenboek van de spelling-checker. Wellicht is die 'eigen woordenlijst' corrupt geraakt, en raakt de spelling checker daarvan in de knoop
In Word2003 staat die in: Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Proof"
en heet Custom.DIC
Kijk of je die map en het bestand ook hebt, en hernoem of verwijder alle .DIC bestanden die je daar vindt. Hierbij moet Word wel afgesloten zijn.
Heb je wel ooit zaken aan het woordenboek toegevoegd, maar je weet niet waar het staat nu, dan kun je ernaar zoeken op je harde schijf: Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a c:\*.dic
Je moet alleen kijken naar .dic bestanden die staan onder C:\Documents and Settings\jouw_gebruikersnaam
dus niet .dic bestanden die staan onder C:\Program Files
3. Start Word zónder add-ins. [Ik neem aan dat spelling checker, als onderdeel van Word zelf, dan gewoon te gebruiken is]
Start -> Uitvoeren -> winword /a
Als spelling checker etc. dan wel werken, dan de add-ins uitschakelen.

Word Addin errors

Opening Word causes the following error:

MS Visual C ++ Runtime Library
Runtime Error!
Program: C:\Program Files\Microsoft Office\Office\WINWORD.EXE

This application has requested the Runtime to terminate in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.

To fix this problem, open the Run box (Windows key + R) and type "winword /a" to force Word to start without loading any add-ins. Word should successfully load, but with minimal toolbars - indicating that the issue is with an Addin.

Open regedit, navigate to and back up the following registry folder:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\Word\Addins

Open the Addins folder and delete the individual Addin folders.

For example, an issue with the Addin created by installing Acrobat Standard 8 would be resolved by deleting the PDFMaker.OfficeAddin folder.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk even hier

Een paar suggesties uit die discussiedraad:
1. Deïnstalleer "Microsoft Works in Word Suite Add-in" via configuratiescherm -> Software [Als je die software inderdaad op je computer hebt]
2. Denk nog eens terug of je ooit woorden hebt toegevoegd aan het woordenboek van de spelling-checker. Wellicht is die 'eigen woordenlijst' corrupt geraakt, en raakt de spelling checker daarvan in de knoop
In Word2003 staat die in: Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Proof"
en heet Custom.DIC
Kijk of je die map en het bestand ook hebt, en hernoem of verwijder alle .DIC bestanden die je daar vindt. Hierbij moet Word wel afgesloten zijn.
Heb je wel ooit zaken aan het woordenboek toegevoegd, maar je weet niet waar het staat nu, dan kun je ernaar zoeken op je harde schijf: Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a c:\*.dic
Je moet alleen kijken naar .dic bestanden die staan onder C:\Documents and Settings\jouw_gebruikersnaam
dus niet .dic bestanden die staan onder C:\Program Files
3. Start Word zónder add-ins. [Ik neem aan dat spelling checker, als onderdeel van Word zelf, dan gewoon te gebruiken is]
Start -> Uitvoeren -> winword /a
Als spelling checker etc. dan wel werken, dan de add-ins uitschakelen.

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,
Ik heb 'm gedeïnstalleerd zoals je hebt aangegeven en daarna opnieuw geïnstalleerd.
Hij accepteerd nu wel de spellingscontrole mits ik 'm in het engels(vs) instel. Dan gaat het allemaal goed. Stel ik hem echter weer in op Nederlands(standaard) dan komt de oude foutmelding weer terug.
Dus ik ben toch gedeeltelijk geholpen
Groeten Ton

Als je sprak over de "Microsoft Works in Word Suite Add-in" in je vorige posting, dan heb je het verkeerd begrepen: Het is de niet bedoeling dat je die add-in software na deïnstallatie opnieuw installeert! Het add-in pakket is (bij velen) verantwoordelijk voor crashes in Word.

Tijs.

Hallo Tijs,
Misschien een beetje dom van mij maar wat bedoel je precies met ADD-IN ? waar kan ik dat vinden?
Groeten Ton:shocked:

In mijn instructie stond al genoemd hoe je in de registry die add-ins kunt vinden, maar hier nog even in het NL:

Open het Uitvoeren vakje (Windows toets + R toetscombinatie) en type regedit.exe en klik daarna op OK om de registry editor te starten.
Ga naar in het linker deelvenster naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\Word\Addins
Rechtsklik op die sleutel en kies Exporteren.
Kies een duidelijke naam voor het bestand (bijv. Word_Addins) en druk op Opslaan.
Klap daarna de sleutel open (druk op het + teken) en verwijder de getoonde subsleutels door ze aan te klikken en op Del te drukken.

Als je inderdaad "Microsoft Works in Word Suite Add-in" in Configuratiescherm -> Software ziet, zou een subsleutel voor dit add-in pakket in de registry voorbij moeten komen als je de instructies van hierboven volgt. Die subsleutel moet je dus verwijderen.
Zodra alle Add-ins 'verwijderd' zijn uit de registry, start Word en kijk of je dan ook de NL spellingschecker kunt gebruiken.

Tijs.

Bedankt tijs voor je goede uitleg. Ik ben er uit.
nogmaals bedankt Ton.:thumb:

Wil je hiermee zeggen dat door het uitschakelen van de Add-ins in de registry de Nederlandse spellingchecker nu wél volledig werkt?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan