Foutmelding: Stop: c000021a

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer ik in :
Start/deze comp/C/Windows
kijk, zie ik daar ook allemaal mappen met:
$ntUninstallKB*****

Deze mappen hebben dezelfde namen als de mappen in "Software"

Zijn dit de mappen om de updates te "uninstallen" ?
Of kan ik dat beter via "software" doen ?

Groet Peter

Dat zijn mappen waar backupbestanden in staan, die terug gezet worden wanneer je een update van windows deïnstalleert. Je kan ze dus rustig verwijderen, maar dan kan je de updates niet meer ongedaan maken.

Wil iemand dit beantwoorden ? :(

Wanneer ik nu naar:
Start/Cofiguratiescherm/software ga
laat i me dan alle updates zien van zowel de 1e als 2e (waar t om gaat) zien ??
Of alleen van de 1e ?

Groet Peter

Je quote komt niet helemaal overeen met het oorspronkelijke bericht...
Wat bedoel je nou precies?

Ik kreeg heden avond na een automatische update de volgende melding:
Ik denk dat P.de.Gast de update van Microsoft, die voor de problemen heeft gezorgd, wil wippen.

@: Elisa

-Klopt precies ! :)

@: Sarvo

Nu hangen r dus 2 HDD in mijn PC (Master en Slave, (Slave is de "corrupte" ))
Als ik ga naar :
Start/Cofiguratiescherm/software
Kan ik daar zien welke updates r binnen zijn gekomen.
Zijn dit de updates van Master of van Slave ?

Wanneer ze van Master zijn; waar vindt ik ze dan van Slave. Die ik wil "wippen".

Als ik jou was zou ik maar vast wat bestanden gaan redden :D
Een slave is een meewerkend ding maar ik denk niet dat je daar kunt doen wat jij wilt.
Slave-Windows wil op die schijf n.l. niet werken.
Je kunt wel zaken verwijderen met Master-Windows maar uninstallen van software kun je niet.
Tenminste........dat denk ik maar ik wacht graag op het antwoord van Sarvo :)

Bekijk dat rijtje software eens. Al is het van je master.
Daar zie je nauwelijks iets van Microsoft staan.
Het was dus zowieso een probleem.

Begin maar vast te 'schuiven' ::D
En jij mag morgen lachen als Sarvo het beter weet ;)

Sarvo:
Al staat daar een andere windows op, maakt niet uit, want die windows staat niet vermeld in de boot.ini van de eerste schijf en wordt dus volkomen genegeerd.

Elisa: en dus alleen meewerkend, niet actief.

Laatst bewerkt:
Elisa heeft het bij het juiste eind, de slave is (in dit geval) wat de master betreft enkel een gegevensdrager.
Het grote voordeel nu, is wel dat je alle data die je wil bewaren kan overzetten naar de master. Dan heb ik het over muziek, documenten, afbeeldingen, films en weet ik het wat een persoon op z'n hd heeft staan.

Ik ben bang dat er vrij weinig meer van de kapotte windows te redden is, aangezien deze niet meer wil opstarten. Automatisch systeemherstel uitvoeren vanaf de setup werkt volgens mij ook niet echt fantastisch, want hij vraagt dan om een diskette.... en wat voor een dat moet je dan maar even aan Bill vragen :)

Ik betwijfel trouwens dat je problemen worden veroorzaakt door een windowsupdate, zo een stopfout heeft veelal te maken met falende hardware, zoals geheugen of een rotte harddisk.

Om even duidelijk antwoord op je laatste vraag te geven:

Die updates die je in configscherm>software ziet zijn van de master. De updates van de windows op de slave kan je niet verwijderen op deze manier.

Laatst bewerkt:
Okay Okay,.....

Gelukkig staat r nix van "waarde" op !

Deze "slave" komt nl uit de pc van mijn dochter....
En daar zit ook nog garantie op.
Ga ik 'm zo maar naar de reparateur brengen :( ...........

Waar ik van :evil: is dat we r zelf niet uit komen, tenzij we gaan format c-en e/o repareren......

Toch allen hartelijk bedankt voor jullie hulp :thumb:

En ja.....;) wordt vervolgd/"opgelost"

Groet Peter

Ik denk dat iedereen wel benieuwd is naar het vervolg. Minimaal zouden we willen horen wat nou het probleem is.
groetjes Elisa

HE HE....EINDELIJK

Ja het heeft inderdaad (zoals Mediamarkt al vertelde) 4 weken geduurd.

Een lang verhaal kort:

Ik was zo slim geweest om al jullie tips en truuks te printen en mijn recovery cd-rom (copytje) erbij te stoppen, zodat zij sneller de oorzaak konden traceren....

Na een week proberen en kontakt via de mail met de reparateur (Quote Components) hebben zij de moed opgegeven. :confused:

Ze hebben r een nieuw moederbord en een nieuwe grafische kaart ingedrukt en (natuurlijk) opnieuw XP erop gezet. :)

Tis jammer dat we van de oplossing nix geleerd hebben. :mad:

Allen helpers nog bedankt !!! :thumb:

Groet Peter

Goh, dan hebben we in ieder geval toch niet aan iets zitten werken wat iemand van een bedrijf zo opgelost had :D
Zo kun je het ook bekijken!

Wat gek, ik moet alles nog eens lezen, ook een grafische kaart? :8-0:
Nou ja, jij hebt in ieder geval weer een goedwerkende Windows!

Fijne kerstagen!

reactie

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn pc. Twee dealers vertelden dat zij de harddisk eruit zouden halen en in een andere pc zouden plaatsen om het probleem op te lossen. Doch het probleem is niet opgelost , de pc is ter ziele.

Graag hoor ik van iemand of het een virus was of iets dergelijks. Het probleem is overigens wel bekend op de site van windows.

groeten

Mijn eerste reactie op het bericht van P. de Gast was iets in de trant van: Heb je een update van Microsoft gehad. Er kan een update bij hebben gezeten voor je video kaart. Mijn pc valt dan ook in katzwijm en het lukt je alleen er uit te komen door de veilige modus in te gaan en de driver uit te schakelen.

Het is wel heel vreemd dat er ook een nieuwe videokaart in die pc moest van P. de Gast.
Ik bedoel, als je moederbord naar de knoppen is gaat je videokaart dan ook?

Virus......ik denk het niet.

@ Elise:

Je antwoord vwb de videokaart heeft mij aan het denken gezet....

Kijkend op de bon staat r inderdaad vermeld dat het moederbord is vervangen (ik dacht ook de videokaart... :rolleyes:
Toen ik de pc thuis had heb ik direct de kast open gemaakt en viel het mij nu pas op dat ik een "rode" videokaart er in had zitten ...??? :cool:

Dus vandaar de verwarring in verwarring ?(?) :shocked:
Natuurlijk ook fijne dagen !!

@ g.heimensen:

Jij schrijft :"de pc is ter ziele"
Je boedoelt toch het moederbord want de HDD kun je toch altijd in een andere pc (als "slave") hangen ?
Of zeg ik nu iets geks ???

Ook eet smakelijk !

Groet Peter

Je kunt met die schijf doen wat je wilt.
Als externe disk gebruiken.
Als master en als slave.

Trouwens alles uit die pc die ter ziele is kan gebruikt worden behalve het moederbord. Zowiezo handig als je graag met andere pc knutselt.
Niet echt ter ziele dus.
Heb je de pc wel terug gekregen g.heimensen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan