foutmelding tijdens de boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

emal75

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2004
Berichten
47
Ik wilde vandaag mijn pc met pc-check op het hardware gebied testen. Maar omdat de floppy wat ik gebruikte heel oud (van 3jaar gelden) was,
de eerste keer ging het goed maar daarna....

Ok.. IK heb hem daarna zonder floppy gestaart maar deze keer kreeg ik deze foutmelding.."Trend ChipAwayVirus has detected a boot virus on your harddisk. The operating system is not supproted bij ChipAwayVirus.." Toen dacht dat ik in de BIOS de interne antivirus programma heb ik uitschakeld om van die foutmelding af te komen.Het is wel gelukt Maar nu krijg ik niet die fout melding maar wel bij opstarten moet ik wel een keer op een toets drukken om verder te gaan. Opzeg vind ik dat geen probleem maar ik wil mijn pc weer als vroeger starten. Dus niet toetse en toesten en starten. Ik weet wel dat er iets in Boot procedeure gewijsd is (Ik heb ook geprobeerd op de pc nog een keer met PC check op te starten maar het ging tweede keer niet. doordat de floppy kon niet meer geactiveert worden..
 
Ziet er niet goed uit. Welke virusscanner heb je op je PC? Kan je normaal opstarten in 'veilge modus' Desnoods laat de pc opstarten (druk je toetsen in zoveel als gevraagd) en doe een online scan,via housecall, of symantech. Het is natuurlijk een BOOT VIRUS. het kan zijn dat je bootsector hiermee om zeep is. Maar dit is afwachten.
 
Ik weet het 100% dat het geen virus is. Want ik heb hem wel daana met zogenoemde scanners all gescand
Ik stuur wat meer gegevens..van het Systeem


1e
De hoofdopstartrecord is gewijzigd.

De hoofdopstartrecord is gewijzigd door een programma. Dit kan zijn veroorzaakt door software voor schijfbeheer waarmee grote vaste schijven zijn toegevoegd aan oudere computers, of door coderings- of andere beveiligingssoftware. Het probleem kan ook zijn veroorzaakt door een virus op de computer. Controleer uw computer op de aanwezigheid van virussen als u geen software voor schijfbeheer of beveiligingssoftware hebt geïnstalleerd.

Belangrijk: Virussen kunnen verlies van gegevens veroorzaken. Controleer onmiddellijk alle schijven in de computer met behulp van een antivirusprogramma op de aanwezigheid van een virus.

2e

Wisseling van compatibiliteitsmodus verlaagt de algehele systeemprestaties.

Windows Millennium Edition kon een real-modus-stuurprogramma of geheugenresident programma dat is geladen in het bestand Config.sys of Autoexec.bat, niet identificeren. Er verschijnt nog een bericht met de naam van het programma of stuurprogramma dat het probleem heeft veroorzaakt.
Omdat Windows Millennium Edition het programma of stuurprogramma niet kon identificeren, is de MS-DOS-compatibiliteitsmodus geactiveerd om zeker te zijn dat het programma kan worden uitgevoerd. Dit heeft echter nadelige gevolgen voor de prestaties. Als u de prestaties wilt verbeteren kunt u het programma of stuurprogramma dat het probleem veroorzaakt verwijderen, of contact opnemen met de fabrikant voor een nieuwe versie.



dit zijn de foutmeligen in tapblad prestatie in systeem...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan