Foutmelding tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

F4L

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
Berichten
18
Hallo,

Ik wil mijn computer gaan formatteren, als ik dan vervolgens de XP Professional CD erin doe en naar de setup ga, krijg ik deze foutmelding.

Stop:

0x0000007b (0xf79ba524, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Vervolgens moet ik de computer uit doen en opstarten, maar dan blijf ik de foutmelding houden. Mijn virusscanners staan allemaal uit. Kan iemand mij helpen.
 
Hoe ga jij naar de Setup dan?
Je boot toch gewoon op vanaf de cd? Want dan zie ik even niet wat je virusscanner(s) ermee te maken hebben...
 
Je moet de pc opstarten met de cd erin en vandaar af aan installeren.
hier lees je daar meer over.
mvg leo
 
Als ik dat doe en ik druk op enter om XP nu te installeren krijg ik de melding:

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Wat nu?
 
Via Everest Home kom ik tot dit:

Harde schijf ST325062 0AS SCSI Disk Device (232 GB)
 
Kijk dan in Everest ook na welke SCSI-controller je hebt.
Is die ingebouwd op je moederbord, dan zou je bij de leverancier van het moederbord driver-software moeten kunnen downloaden en op floppy-disk zetten die je tijdens de installatie gebruiken kunt: Bij het opstarten vanaf de XP installatiecd komt (heel kort) een melding van druk op F6 voor additionele drivers (of iets dergelijks, het gaat om de F6 melding).
Druk dan snel op F6 en wacht totdat je gevraagd wordt om extra drivers toe te voegen. Voeg daar de juiste driver toe met de floppy-disk in je computer.
Hierna zou de installatie gewoon verder moeten gaan.

Eventueel kun je de driver voor de SCSI-controller ook integreren in een aparte nieuwe XP installatie-cd.
Hier kun je een handleiding vinden van de hand van Frisian. Integreer dan ook meteen Service Pack 2 als die nog niet op je huidige installatie-cd geïntegreerd is.

Succes,

Tijs.
 
Bij SCSI/RAID apparaat staat: VIA VT8521 AHCI RAID Controller.
Bij IDE apparaat stat: VIA Bus Master IDE Controller.

Ik moet toch die bovenste hebben?
 
Bij SCSI/RAID apparaat staat: VIA VT8521 AHCI RAID Controller.
Bij IDE apparaat stat: VIA Bus Master IDE Controller.

Ik moet toch die bovenste hebben?

Goed gezien: De bovenste is je SCSI-controller.
Als die scsi-controller geïntegreerd is op je moederbord even bij de leverancier van je moederbord de juiste driver halen om op floppy-disk te zetten (of om te integreren in de installatie-cd via de instructies van Frisian).

Succes,

Tijs.
 
Ik ga het zo proberen, ik houd jullie hier wel even op de hoogte via de laptop.
 
Ik vermoed dat je een type-fout gemaakt hebt:
Ik neem aan dat het een VT8251 betreft, niet een VT8521.

Voor de VT8251 is o.a. hier de driver. Zodra uitgepakt, moet je de inhoud van de map DriverDisk op floppy-disk zetten, dus die map openen, alles selecteren, en dan op de selectie rechtsklikken -> Kopieren naar -> 3,5-inch diskette-station (A: )
Meer informatie hierover: Dit artikel


Succes,

Tijs.
 
Maar dat is toch groter dan de 1,44 MB die op een floppy past?
 
Daarom moet je alleen de inhoud van de submap DriverDisk op floppy zetten, niet de hele inhoud van het .zip bestand.
Zie wat ik daarover al geschreven heb zojuist.

EDIT: De informatie is onjuist gesteld op de website. Pak alles uit, en draai DriverDiskprep.exe in de submap V-RAID_V560A\VRAIDDrv.
Kies de bovenste optie en selecteer de juiste floppy-drive.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zie de aanpassingen in mijn vorige posting: Er is in die driver-distributie een hulpprogramma om een driverdisk te maken.
In diezelfde submap is er ook een hulp-tekst, namelijk Readme for V-Raid Driver Disk preparation Utility.mht, die met dubbelklikken opent in Internet Explorer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Krijg nu de melding \x64\driver\viamrx64.sys is beschadigd.
 
x86 probeer ik nu, ik druk op e om extra SCSI adapters toe te voegen, vervolgens is hij bezig. En dan komt hij weer in het kiezen tussen e en enter. Dan krijg ik eindelijk weer de goede setup. Echt bedankt mensen!!

P.S ik krijg nu 20 euro van mijn vader omdat het gelukt is :p

Edit: Krijg ik hem nu wel aan het formatteren?
 
Laatst bewerkt:
Formatteren van de harde schijf zou geen probleem moeten zijn, zolang de harde schijf maar gezien wordt.
De driver van de floppy wordt daarna automatisch in je XP geïntegreerd.

Enne, die 20 euro... stop de helft als donatie in de pot van Helpmij! :) Dat kan via Paypal of Ideal (link)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan