foutmelding tijdens opstarten van de sims 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

stascccp

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2005
Hallo! ik krijg de hele tijd een hele vaage foutmelding;
Ik heb de sims 2 al een tijdje. En als ik het aanzet dan is alles goed. Maar er is nu opeens iets mis. Als ik erop klik dan krijg ik dit te zien:
KAN CD-ROM NIET VINDEN
Cd-/dvd-emulatiesoftware gevonden. Schakel alle cd-/dvd-emulatiesoftware uit en herstart het spel.
OK

Wat ik hiervan begrijp is dat ik het uitmoet zetten en dan de cd rom eruit halen en opnieuw het spel opstarten. Maar dan krijg ik dit bericht:
KAN CD-ROM NIET VINDEN
Plaats de juiste cd-rom, klik op OK en start de applicatie opnieuw op.
OK

Dit doe ik dus en dan krijg ik weer die foutmelding die ik als eerst krijg.
Weet iemand wat ik moet doen? Alstublieft, ik vind dit echt een leuk spel en nu kan ik het opeens niet meer spelen. Ik heb trouwens niets gewist van dit spel.

op die link staat alleen als antwoord dat je het in de winkel moet kopen maar ik heb het ook gekocht dus ik weet nog steeds niet wat ik moet doen want mijn garantie is al lang verlopen want dit spel heb ik al een tijdje.iemand anders nog advies of tips????????:)

Toch heb je een probleem wat in dezelfde hoek zit :D
Ik zou zeggen. Installeer het weer opnieuw. Ergens moet het met je
registratie niet meer goed zitten.

Heb je toevallig na de laatste keer dat je het spel speelde een programma geinstalleerd dat een virtuele cd-speler aanmaakt? (bijvoorbeeld CloneCD of alcohol120)

Sommige spelmakers hebben daar een hekel aan en zorgen er voor dat het spel het dan niet meer doet.

Ja!!! clonecd heb ik geinstaleerd :eek:
die heb ik er jozuist gedeinstalleerd en nu doet de sims het weer :D :D :)
hartstikke bedankt voor uw reactie!!!:thumb: :thumb:
BEDANKT!!!!!!!!!
de vraag is nu dus opgelost :) en dan ga ik nu snel de sims weer spelen:p haha

Wat een oplossing Wim1960! :D
Wat ik me afvraag. Zou je CloneCd echt moeten deinstalleren? Het is tenslotte een fijn programma. Je kunt er wel of niet voor kiezen dat je die virtuele rom er bij neemt. Ook is het mogelijk deze in apparaatbeheer uit te schakelen.
't Is maar een ideetje.

Geen idee of je echt moet deïnstalleren. Misschien werken je oplossingen ook wel Elisa.

Ik was hier zelf ook een keer tegenaangelopen. Omdat er hier 4 pc's staan heb ik clonecd van de pc's waar veel spelletjes op worden gespeeld verwijderd. Ik kan het toch nog gebruiken op de andere.

Hallo! ik krijg de hele tijd een hele vaage foutmelding;
Ik heb de sims 2 al een tijdje. En als ik het aanzet dan is alles goed. Maar er is nu opeens iets mis. Als ik erop klik dan krijg ik dit te zien:
KAN CD-ROM NIET VINDEN
Cd-/dvd-emulatiesoftware gevonden. Schakel alle cd-/dvd-emulatiesoftware uit en herstart het spel.
OK

Wat ik hiervan begrijp is dat ik het uitmoet zetten en dan de cd rom eruit halen en opnieuw het spel opstarten. Maar dan krijg ik dit bericht:
KAN CD-ROM NIET VINDEN
Plaats de juiste cd-rom, klik op OK en start de applicatie opnieuw op.
OK

Dit doe ik dus en dan krijg ik weer die foutmelding die ik als eerst krijg.
Weet iemand wat ik moet doen? Alstublieft, ik vind dit echt een leuk spel en nu kan ik het opeens niet meer spelen. Ik heb trouwens niets gewist van dit spel.

heay,
Ik heb hetzelfde probleem. Maar ik ben iets jonger, 14 jaar. Dus snap niet goed wat alles betekend. Ik heb gelezen dat als je clonecd of dat andere heb geinstaleerd, dat het daar aan kan liggen. Zijn er ook nog andere programma's waar het aan kan liggen??? Ik heb een gebrande versie ervan. Op mijn vorige laptop deed hij het wel, en die was stukken slomer en trager. Kan iemand mij helpen?
stuur graag een emailtje naar mij toe met het antwoord als jullie willen:
vanessa19934@hotmail.com
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan